Hier zijn 2 mogelijkheden.
Een nieuwe schroef met dezelfde diameter in het bestaande gat draaien met een beetje schroefdraadborg vloeistof eraan.
Zie eerst link van Loctite, dit werkt prima. (goedkoopst)

2e mogelijkheid is er nieuwe schroefdraad in tappen met één maatje groter dan uw huidige schroef. Dus M5 ipv M4 of
M6 ipv M5, voorbeeld van een draadtap zie foto.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het proberen met een 1 maat grotere schroef. Meet met een schuifmaat (in de bouwmarkt hangen ze), de dikte op en koop een schroef die een maatje dikker is. Kost je hooguit 20 cent. Neem wel een RVS schroef, anders roest deze aan je fiets vast en krijg je m nooit meer los.
paulus811
11 jaar geleden
Als de schroefdraaf van de bout (schroef) dol is, dan kan je volstaan met een nieuw bout. Als de schroefdraad in het frame dol is, dan zal je een maat grotere schroefdraad in moeten tappen en een een maat dikkere bout monteren.
jc54