Ik ga een onkruidbrander kopen met aansluiting op een campinggaz fles type 907. Heb daarbij ook een drukregelaar nodig. Type 30 of type 50?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Nee, een drukregelaar is niet nodig, wel heb je een slangbreukventiel nodig.

Ik heb het ook zo, alleen dan met een grote gasfles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even logisch geredeneerd (want ik heb er geen verstand van). Een gasbreukventiel zorgt er voor dat door middel van een kogel, bij slangbreuk, het gas wordt afgesloten.
Bij een campinggaz fles zit bij de afsluiting (onder de schroefdop) ook een kogel die voor de afsluiting zorgt. Bij evt. slangbreuk doet laatst genoemde kogel toch hetzelfde? Bovendien: het lijkt er op of uw gasbreukventiel niet past op op een campinggaz fles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Past inderdaad niet rechtstreeks, was alleen als voorbeeld, misschien zijn ze er speciaal voor capinggaz, anders eerst zoiets:
http://www.gasproducts.co.uk/acatalog/copy_of_Campingaz_Cylinder_Adaptor.html De kogel in de fles is alleen een afsluiter, die duw je naar binnen als je er iets opzet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info. Heel goed, de kogel in de gasfles heeft inderdaad de door jou geschreven functie en werkt dus niet als slangbreukventiel. Als ik had nagedacht had ik het kunnen weten. In verband met de schroefdraad afmetingen zal ik eerst de brander kopen en daarna kijken naar een passende adaptor. Nogmaals dank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn geval, heb ik de slang doorgeknipt en op het slangbreukventiel gedrukt. (met slangklem)
Volgens mij kan mijn brander ook via een drukregelaar, maar dat zal je in de gebruiksaanwijzing kunnen lezen.
hoi bekend,

zo'n grote brander op zo'n klein (duur) flesje.
dat wordt duur onkruid verwijderen.

een grote fles met reduceerventiel is toch beter.
gewoon gif spuiten, doet ook wonderen

veel tuinplezier, groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor uw bijdrage. Een campinggaz fles type 907 is volgens mij het grootste model. Duur is het voor mij niet want ik heb er nog twee staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dre heeft wel een punt, een vulling voor een type 907 fles is duurder als voor mijn 10kg fles.
En met zo'n brander gaat het best snel met het gas. Als je de campinggaz flessen nergens anders voor gebruikt, zou ik ze (via marktplaats) verkopen en een gewone gasfles kopen.