Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga een onkruidbrander kopen met aansluiting op een campinggaz fles type 907. Heb daarbij ook een drukregelaar nodig. Type 30 of type 50?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, een drukregelaar is niet nodig, wel heb je een slangbreukventiel nodig.

Ik heb het ook zo, alleen dan met een grote gasfles.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even logisch geredeneerd (want ik heb er geen verstand van). Een gasbreukventiel zorgt er voor dat door middel van een kogel, bij slangbreuk, het gas wordt afgesloten.
Bij een campinggaz fles zit bij de afsluiting (onder de schroefdop) ook een kogel die voor de afsluiting zorgt. Bij evt. slangbreuk doet laatst genoemde kogel toch hetzelfde? Bovendien: het lijkt er op of uw gasbreukventiel niet past op op een campinggaz fles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Past inderdaad niet rechtstreeks, was alleen als voorbeeld, misschien zijn ze er speciaal voor capinggaz, anders eerst zoiets:
http://www.gasproducts.co.uk/acatalog/copy_of_Campingaz_Cylinder_Adaptor.html De kogel in de fles is alleen een afsluiter, die duw je naar binnen als je er iets opzet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info. Heel goed, de kogel in de gasfles heeft inderdaad de door jou geschreven functie en werkt dus niet als slangbreukventiel. Als ik had nagedacht had ik het kunnen weten. In verband met de schroefdraad afmetingen zal ik eerst de brander kopen en daarna kijken naar een passende adaptor. Nogmaals dank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn geval, heb ik de slang doorgeknipt en op het slangbreukventiel gedrukt. (met slangklem)
Volgens mij kan mijn brander ook via een drukregelaar, maar dat zal je in de gebruiksaanwijzing kunnen lezen.
hoi bekend,

zo'n grote brander op zo'n klein (duur) flesje.