Mag je op je eigen dak(kapel) gaan zitten Of mag dit niet van de gemeente?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je niet springt.. :)
walter
11 jaar geleden
Als je het doet met dit weer, heb je kans dat je psychisch onderzocht wordt ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
KOM VAN DAT DAK AF
k WAARSCHUW NIET MEER !

Antwoorden (8)

Niemand zal je dat beletten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staan wel ineens veel mensen uit hun raam te kijken :)
Maar het kan toch niet zo zijn dat als ze de politie waarschuwen dit een probleem wordt of wel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huurhuis?
Je mag niets doen wat anderen of jezelf in gevaar brengt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het op zich wel mag, je mag ook op je dak lopen voor reparaties of schoorsteenvegen. Op je dak zit je wel veilig in die zin dat je er niet doorheen zal zakken, maar je kunt wel vallen. Op je dakkapel zit je wel vlak, maar dat dakje is niet bedoeld om op je lopen of zitten, daar is het dakje niet op berekend. Dat kan schade geven, maar dat is jouw zorg en niet die van de gemeente.
Ik denk dat als je ergens op een dak of kapel in het zonnetje zit, de politie gebeld gaat worden en dat die wil dat je er vanaf gaat. Vanwege de onrust en de gevaarzetting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet verboden.
Dus is het toegestaan.
11 jaar geleden
Als het gaat om de vraag of je je dakkapel als dakterras mag gebruiken, dan hangt het vooral van de stevigheid van die dakkapel af.
Soms zijn er regels over het gebruik van daken/kapellen, die zou je na kunnen vragen bij de gemeente (als het je eigen huis is tenminste, anders ook bij de verhuurder).
Die regels verschillen namelijk per gemeente, soms mag het bijvoorbeeld aan de achterkant wel en aan de voorkant niet, of aan de voorkant alleen als de tegenoverliggende huizen een bepaalde afstand verderop staan, enzovoorts. Dus even navragen bij Bouw- en Woningtoezicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het mag. Het is zelfs aan te raden want je zit dan niemand in de weg, tenzij er al iemand zit. Overleg in dat geval (maar niet met de gemeente). Suc6!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet als dat dakkapel van je eigen cel is , dan hoor je binnen te te zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het huis jouw eigendom is, dan mag dit. Je loopt wel kans op schade aan je dak, dus als je een huisbaas hebt zal die het je waarschijnlijk verbieden.

Het is niet toegestaan om een permanent terras op je dak te maken tenzij je daarvoor toestemming hebt van de gemeente.

Ik kan me voorstellen dat je buren het niet leuk vinden in verband met 'inkijk'.