Welk extra slot heb ik nodig voor een naar binnendraaiende stompe voordeur?

Ik heb een naar binnen draaiende stompe voordeur (rechts draaiend). Ik zou hier graag een extra slot op zetten maar bij de bouwmarkt beweren ze dat er dat niet is voor een stompe deur (behalve zon lullig haakje). Bij mijn vorige huis had ik het ook dus weet dat het mogelijk is. Maar als ze het bij de bouwmarkt niet hebben... Waar dan wel??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je kan er gewoon een bijzetslot opzetten, ook verkrijgbaar bij de bouwmarkt:

http://www.ijzerwarendirect.nl/hang-en-sluitwerk/sloten/bijzetsloten-en-slotjes/bijzetslot-wit-v-opdek-ramen

Is nog betaalbaar ivgt oplegslot
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan er raamboompjes op zetten. Het is een goedkoop alternatief en toch veilig. verder is het een eenvoudige montage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is dat die deuren van binnen van papier zijn (of eigenlijk van karton)
Op de plek waar het slot zit, zit wat extra hout ter versteviging.
Een extra slot erin heeft inbraak technisch dus weinig zin, het wordt er nauwelijks moeilijker door.

Wil je een extra slot (dus een tweede slot)
Of wil je gewoon de deur op slot kunnen doen.
Op de foto kan ik net niet zien of de deur op slot kan, als dat niet kan kan je er het beste een nieuw binnenwerk met slot in zetten.

Als een extra slot: moet ie van beide kanten op slot kunnen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De deur is massief. Het slot hoeft alleen van binnen dicht. dus wil hem niet in de deur zetten maar op de deur. Dacht aan een raamboompje, maar volgens de bouwmarkt mensen bestaat dit niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een raamboompje heb je een kozijn nodig waar ie in kan vallen. Bij een naar binnen draaiende deur zit dat stuk kozijn er zelfs bij een stompe deur meestal niet. Is een deurketting misschien een optie?
Of mooier een Kierstandhouder.
http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/sloten-beveiliging/deurbeveiliging/kierstandhouder-binnen-en-buitendraaiend/nemef/prod_2884.html
Er zijn bij een slotemaker gewoon slotplaten voor te koop.
Je moet de slotplaat opmeten de lengte en de breedte en de steek van de 2 bevestigingsschroeven.
De meeste slotplaten zijn 20mm breed en dat zijn sluitplaten van opdekdeuren ook.
Sluitplaten voor een binnendeur hebben een afgeronde boven en onderkant.
Denk maar eens aan een badkamer of wc-deur daar zit toch ook een slot in, al is het maar van een kant bedient.
Het beste is om de sluitplaat eruit te halen en mee te nemen naar een slotenspecialist.
Voor inbraakbeveiliging kan je beter een hardhouten binnendeur nemendeur.
Wat wel lastig is, is om het cilinderslotgat er netjes in te krijgen omdat er nog niet is voorgeboord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik wil het slot op de deur zetten en niet er in. Het is een massieve deur. Dacht zelf aan een raamboompje, maar volgens 2 bouwmarkt medewerkers is dit er niet voor stompe deuren. Lijkt me heel sterk!
Als je een sluithaak in de sponning van het kozijn maakt dan kan er een raamboom op de deur gemonteerd worden.

Zie bron voor een afbeelding.

Succes ermee.