Kan ik een binnendeur ook zo schilderen/behandelen dat het als buitendeur gebruikt kan worden?

Graag tips hoe

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Het gebruiken van een binnendeur als buitendeur is op zich wel mogelijk. Alleen dergelijke deuren zijn lang niet zo stevig en duurzaam voor het gebruik als buitendeur. Ook voor het tegengaan van inbraak zijn deze deuren niet geschikt.

Schilder technisch is het zeer wel mogelijk om deze deuren zo te behandelen dat deze bestand wordt tegen weersinvloeden. Dan moet de binnendeur wel van een houtsoort zijn die geschikt is voor behandeling.
Dus geen hardboard deur. Deze nemen altijd vocht op en storten na verloop van tijd in.

Een grenen binnendeur kan aan de buitenzijde met meerdere lagen buitenbeits prima weerbestendig worden gemaakt.

Ook kun je eerst een laag menie aanbrengen en dat na droging en schuren met een kleur lak afwerken.
Eventueel daarna een blanke vernislaag maakt de deur "weer" hard. Maar inbrekers hou je er niet goed mee buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft mijn inziens een volledig en correct antwoord op de vraag. Degene die jou een min heeft gegeven snap ik niet. Van mij een +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die min is niet meer dan logisch...
Een verhaaltje verzinnen wat geloofwaardig overkomt kan iedereen.
Maar helaas voor dit soort figuren zijn er ook nog mensen die er wel verstand van hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Nee, behalve dat de deur binnen korte tijd zal wegrotten is de deur absoluut niet inbraakveilig.

Toegevoegd na 54 minuten:
Je kunt een binnen deur schilderen waardoor hij iets langer mee zal gaan.
Maar de verbindingen, houtsoorten en verlijmingen zijn zodanig dat de deur zeker de wisselende omstandigheden van het buitenklimaat niet aan kan.