Hoe oude foto's weer vlak maken ?

krom of bobbelig foto's vlak maken om op te kleven en in te kaderen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Een strijkijzer. Experimenteren met de juiste temperatuur, en eerst uittesten op een foto waarvan je het niet erg vindt als het misgaat!
En niet bij mij klagen als jouw foto's er niet tegen kunnen.
(Met andere woorden: het is een mogelijkheid, maar je neemt wel een risico)

Je kunt de foto's ook inscannen op een goede scanner, en opnieuw afdrukken, of zelfs professioneel laten reproduceren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En op de achterkant strijken met een theedoek ertussen.
Moet lukken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar dacht ik ook gelijk aan Martine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je advies
mvg

Andere antwoorden (2)

Een dik boek zoals een atlas er op leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is nog scannen, vouwen en beschadigingen verwijderen door bewerken (met een fotobewerkingsprogramma). Eventueel meteen de helderheid aanpassen of gammacorrectie toepassen en dergelijken en opnieuw af (laten) drukken.

Krijg je geweldig mooie foto's voor de verkreukelde in de plaats! ;-)