Hoe lang moet juthout drogen voor je het kan verwerken?

het zijn kleine plankjes, maar ik wil niet dat ze gaan schimmelen oid, als ik er wat mee maak. Hoe laat ik ze het snelst drogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

hout kan je het beste drogen door het buiten te op te stapelen en tussen ieder plankje wat ruimte te laten zodat de wind er door kan waaien , boven kant van de stapel moet je dan wel ruimschoots afdekken met een zeiltje met wat stenen erop , hoofdzaak is dat de wind erdoor kan waaien , dat maakt het droog , je kan de stapel ook een keer omstapelen zodat de delen waar de wind niet bij kan ook kan drogen , nog een optie is hout overeind tegen een muur naast elkaar zetten , hangt helemaal van het soot hout en de ruimte die je hebt af , suc6

Toegevoegd na 48 seconden:
soot = soort