Welke cirkelzaag kun je ook op zijn kop in bv een werkbank inspannen zodat je deze als een soort minizaagtafel kunt gebruiken?

Ik ben op zoek naar een cirkelzaag. Deze mag max. zo'n €200,- kosten. Mijn voorkeur gaat uit naar een instap professioneel model. Blauwe Bosch of Makita.

Toegevoegd na 3 dagen:
Denk dat mijn vraag verkeerd begrepen wordt. Ik wil niet weten welke cirkelzaag ik met allerlei kunstgrepen (en dus op een onveilige manier) op zijn kop in een werkbank kan inspannen.\
Zover ik weet zijn er cirkelzagen die je met speciale originele accessoires op zijn kop kunt inspannen.

Hierna ben ik op zoek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga voor een zaag met geleiderail, je kan er bijna hetzelfde mee en meer. Ook makkelijker mee te nemen. Deze van Bosch blauw is iets boven je budget:
http://www.toolsxl.nl/bosch-blauw-gks-55-gce-fsn-1600-cirkelzaag-55-mm-1350-watt-ce-boxx-fsn-1600-p-18744.html
Maar op dezelfde staat er ook een van bosch groen voor 199,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wolfcraft heeft er wel speciale tafels voor, maar alleen de tafel kost dan al meer dan 200,- (zonder zaag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plak op de werkbank een grote sticker met het nummer: 112 Zet op de werkbank een eerste hulp koffer (verbanddoos is te klein) Maak 112 je eerste speed dail nummer. Maak een telefoon met een houder vast aan de poot van de werkbank, op een hoogte dat je er ook bij kunt als je op de grond ligt. Span dan de zaagmachine in de werkbank.

Antwoorden (5)

Geen enkel, een werkbank geeft onvoldoende steun om de krachten op te vangen.

Black en Decker had vroeger (misschien nu nog, dat weet ik niet) speciale workmate bladen waar een Black en Decker cirkelzaagmachine in pasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je hierop 1 antwoord geven, dan kom je echt op de hobby-machines.

Een blauwe bosch (pro versie dus) of een makita vind je niet voor die prijs.

Dan heb je of alleen een losse circelzaag, of een afkortzaag, niet een 2-in-1

Toegevoegd na 2 minuten:
Een circelzaag in een werkbank inspannen is vragen om ongelukken, dan kan je beter 112 bellen voor je gaat klussen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zit met een paar problemen die je moet overwinnen, dat geld voor elke cirkelzaag die je op deze oneigenlijke en ondeskundige manier wilt gebruiken.

je zult een aanpassing moeten maken op de werkbank zodat het metalen bed waarop deze normaal glijd vlak ligt met de rest. tevens is het bedoeld hem met de hand te bedienen en daarvoor zijn de schakelaars ook in het handvat aangebracht.

dus wat moet je doen:
werkbank aanpassen
voetschakelaar o.i.d. aanschaffen om hem op aan te sluiten
geleiding maken
waarschijnlijk de grootste verbanddoos halen die er te vinden is / alvast de ambulance bellen voor je begint

aangezien je de vraag hier stelt zul je waarschijnlijk zelf het inzicht niet hebben om dit accuraat en veilig te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon NIET DOEN , als je het doet en je gaat zagen
, en je werkstuk zou vastslaan in je zaag , dan klapt hij uit de bankschroef of werkbank , want het glijvlak is van dun metaal en niet geschikt om tussen een werkbank in te klemmen , als je dat zou doen zou je glijvlak onder spanning komen te staan , en eruit springen als er iets verkeerd gaat , mocht je toch zoiets gaan ondernemen (wat ik ten sterkste afraad) zorg dan in ieder geval dat de ruimte om de zaag leeg is zodat je veilig weg kunt springen en niet struikelt en de draaiende zaag je achterna komt , een tip , er zijn al leuke kleine zaag tafeltjes te koop vanaf 150 € , maar doe aub voorzichtig
want een GAMMA voor menselijke ledematen is nog niet geopend SUC6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk bij:buitelaar.nl
HBM 255 mm. Afkortzaag / Zaagtafel
precies wat je zoekt,en voor een superprijs.
En nog belangrijker van een goede kwaliteit!
Succes