Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo, ik wil een stortdouche aanschaffen. Er komt 6 liter/min door mijn huidige douche. Is dit voldoende voor een stortdouche (23cm diameter,praxis?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ga ervan uit dat je minimaal 15 l/min nodig hebt, maar afhankelijk van de stortdouche kan dat meer zijn.

Hoeveel er uit je huidige douche komt zegt niet zoveel.
Wat je ketel/geiser aan kan is belangrijker,
ook is het belangrijk wat de diameter van de leidingen is.

Of wil je de stortdouche aansluiten op je huidige kraan? Dan de douchekop eraf halen en kijken hoeveel water er uit de slang komt. (dat is meestal meer)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken komt er 15 l/min uit een douche kraan.
Nu kan het zijn dat u een waterbesparende douche kop heeft waardoor er daar maar 6 l/min word gemeten.

Als u echt maar 6 l/min uit uw douche kraan krijgt dan zal een stort douche een probleem zijn. Om er zeker van te zijn kunt u de douche kop los draaien en dan de doucheslang in een emmer zetten. Zet nu de kraan 1 minuut aan en kijk hoeveel er dan in de emmer zit.

Als er voor kiest om 2 douche koppen te gebruiken (uw oude douche kop en een stort douche kop) dan kunt u er een douche omstel opzetten (zie link).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel ltr water is er nodig om een stortdouche nog wat druk te geven?
Zoals al is aangegeven vraagt een normale handdouche 15 ltr per minuut,dus ik denk dat je wel een behoorlijke boiler op zolder moet hebben van toch minimaal 120 ltr!
Dan heb je 12 minuten heet water,maar gemengd met koud misschien 20 minuten.
Dan is het nog de vraag als je met 2 personen na elkaar gaat douchen of het dan weer snel genoeg is opgewarmd!
Dus toch maar even laten narekenen door een cv deskundige!
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding