hoe maak ik kleine gaatjes in een pvc buis?

Is voor een surprise. Ik moet in totaal 20 kleine gaatjes maken. Een hete spijker werkt niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Met een gloeiend hete barbecue-pen, daar heb je ook meer houvast aan dan met een spijker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Neem eens een boormachine in overweging, maar dan wel met een klein boortje. Dat moet toch lukken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eentje lenen, en een klein boortje kopen...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor 10 euro bij de blokker.
heb je na de sinterklaas ook nog wat aan.
De buis met een vlammetje verwarmen en dan met de spijker erin drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet em ook geen minuten in t vuur houden!
Wb de verf... Tja. Oververven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan gaat de buis bollen en bubbelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee. Geen goede tip voor jou. Ben ik denk ik een iets handiger klusser die wat meer meebeweegt met het materiaal. Probeer maar iets anders.
de pvc-buis tussen de bankschroef, dan met een klein boortje gaatjes erin boren voorzichtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zei je bijna een uur na moolkeesje. Hoera, weer een puntje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-_^
Inderdaad met een boor. Misschien hebben ze die op school wel.
Anders moet je ander materiaal kiezen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het gemakkelijkste met een houtboortje. die heeft een scherpe punt, die wegglijden voorkomt en lekker scherp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eventjes langs een bouwmarkt gaan en dan vragen of ze dit (kostenloos) willen doen voor je.Wel zelf aantekenen wáár die gaatjes moeten komen zodat alles goed geboort word.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al eerder geschreven, in de bankschroef draaien, staalboortje pakken en eerst tape er rond doen, dan schiet je boortje niet weg....als je een kolomboor en je buis goed vastzet hebt kun je gewoon zonder tape werken.

Toegevoegd na 46 seconden:
als je een kolomboor hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen kolomboor hebt, is een accuboormachine ook een idee. Die draait namelijk niet zo snel, waardoor je met meer beheersing kunt boren.

Waarom mensen hier specifiek houtboren benoemen, begrijp ik niet. Gebruik een metaalboor voor PVC!

Wil je aftekenen, dan gaat dat natuurlijk niet met een pen lukken, dus gebruik een viltstift.

Om 'uitglijden' van het boortje te voorkomen, kun je ook met een priem een klein kuiltje maken en daarna gaan boren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben toevallig zelf ook net bezig met pvc buizen en gaatjes boren. Een metaalboortje in mijn schroefmachine was de oplossing voor mij. Wel rustig beginnen met boren anders vliegt ie alle kanten op.