Hoe tex ik banen op een muur met mooie strakke lijnen?

Ik heb een muur getext en wil in een donkerdere teint een baan erover zetten.
Ik heb geprobeerd met schilderstape af te plakken maar dan gaat de onderlaag tex mee als ik de tape verwijder.
Hoe krijg ik toch mooie strakke lijnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Misschien kan er iemand anders een lat tegen de muur houden en dat je daar voorzichtig langs verft \/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat die latex eerst goed drogen.Dan moet je met van dat gele schildersplakband (van 3M met lichte kleefkracht )een afscheiding maken.Daarna ga je met een kwast langs de tape de boel besnijden en verwijderd dan de tape.En tussen die twee lijnen die je dan hebt vul de rest met een verfroller in.Ik neem aan dat je een redelijk merk latex voor de eerste kleur hebt gebruikt en geen emmer van 10 liter voor €15,=.Want dat is alleen maar voor een groot deel krijt en dat soort goedkope vulstoffen en dat geeft geen goede hechting op de ondergrond.En mag er ook vanuit gaan dat je voor het latexen de muur goed schoon gemaakt hebt en deze niet krijterig was(afgaf).Als het goed vast zit moet je na een dag een proef kunnen doen met een stuk schilderstape wat je erop plakt en weg kunt trekken zonder dat de ondergrond mee komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met goede (gewoon de dure, bv Kip) schilderstape moet het lukken, die trekt de verflaag eronder niet mee.