Bestaat er materiaal weermee je enkel glas kunt isoleren zonder voorzetraam oid?

Misschien een soort folie ofzo wat je op de ramen kan plakken? Wij hebben op onze slaapkamers nog enkel glas en door de tuimelramen kan er geen voorzet voor geplaatst worden als je het raam nog een beetje open wilt hebben voor het luchten.

Toegevoegd na 2 minuten:
De rest van het huis, en het begin van de nacht is geen probleem door de nog aanwezige warmte van de CV, maar aan het eind van de nacht wordt het wel erg koud boven. Een extra deken heeft dan ook geen nut, want ik wordt dan vooral vaak vroeg wakker van een koud gezicht en schouders.

Weet jij het antwoord?

/2500

Isolerende gordijnen willen wel eens helpen! Je creeerd daarmee een extra isolerende 'spouw' tussen buiten en binnen. Ik wens je véél warmte toe, want de wind waait door de bomen..... Toegevoegd na 50 minuten: En...., als niets helpt kan je een bedstee overwegen!

Ik zat ook met hetzelfde probleem en heb dit opgelost met magnetische folie van de bouwmarkt. Het spul wordt zowel in bruin als creme uitgeleverd (plastic magneetband) en bijpassend setje knipbaar blik voor op het vetvrij gemaakte raam plakken. Ik heb beide, zowel acryl als glasplaten als binnenramen in gebruik, maar het valt wel op dat acryl het best was om warmte te isoleren alleen: het wordt wel 2x sneller vuil - daarentegen is het veel handiger hanteerbaar want grote glasplaten afsoppen is een héél gedoe en braken al 2x. Gordijnen en luxaflex binnen is voor mij einde verhaal want in feite zijn dat radiatoren: als de zon erop staat bevalt niks beter dan een buitengordijn en bleek zelfs nog flink inbraakwerend te zijn bovendien, dit vanwege het lawaai wat ze erbij maakten.

-optie glas vervangen- "Van Ruysdael" beglazing is enkele beglazing wat redelijk goed isoleert. inmiddels weet ik niet meer de U-waarde uit mijn hoofd maar volgens mij was het in de richting van 1.6 wil je deze beglazing toepassen neem dan je portemonnee mee want het is veel duurder dan normale beglazing (HR++) deze beglazing wordt vooral gebruikt bij renovatie. je kan deze mannen ook bellen om advies aangezien zij vaker met dit soort vraagstukken te maken hebben -raam/beglazing vervangen- mocht het zo zijn dat het tuimelraam in hout is uitgevoerd is het redelijk te doen om de sponning uit te vrezen en dubbel glas te laten plaatsen. - isoleren - je kan zoals hierboven al is omschreven eventueel een gordijntje plaatsen (goedkoopste oplossing)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100