heeft er iemand ervaring met de flex floor?

Flexfloor is een kruising tussen laminaat en zeil/kurk, je kunt het knippen om te leggen, heeft de afmeting van laminaat ( dus niet op de rol), en het is zelfklevend. Graag zou ik willen weten of het op over onze travertin plavuizen(plavuizen liggen zonder voeg dus vloer is egaal maar heeft wel vloerverwarming) gelegd kan worden, en waar ik het voor een mooie prijs kan kopen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het heeft de eigenschappen van linoleum maar is dunner dus beter warmte geleidend.
Het vraagt net als bij kurk om een vlakke vloer, hoewel het enigzins meebuigt met een lichte golving.
Gezien de travertin vloer die je hebt denk ik dat die uitstekend is om daar een flexfloor op te plakken.
Het is wat zachter dan laminaat en echt parket maar beter geluiddempend.
Doordat het een beetje warmte isolerend is komt er minder warmte de ruimte in en dat is dus het enigste nadeel .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje, dit was wat ik wilde weten!

Andere antwoorden (2)

Zie eens op www.creatiesjosbuysse.be een bijzonder product, zowel naar uitzicht, kwaliteit en installatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik er van weet:
De meeste voordelen en nadelen van zeil, gecombineerd met het makkelijke leggen van laminaat.
Maar ook het nadeel van laminaat dat je naden hebt. (en het wordt nooit zo naadloos als op reclame foto's of op een proef stukje.

Als je zeil wilt, want zo ziet het eruit en voelt het, dan is dat goedkoper, inclusief laten leggen.