Werkt voorstrijkmiddel op een iets vieze of licht vettige muur?

Naar aanleiding van deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/muur-structuurverf-schoon-daarna-verven.267045

Wat als ik niet schoonmaak of het gewoon niet schoon genoeg krijg.
Werkt voorstrijken dan?

Toegevoegd na 22 uur:
Ok, ik moet schoonmaken, toch zie ik dat schilders nooit doen. Natuurlijk zijn muren dan ook meestal schoon, maar toch.
Of gokken ze er gewoon op dat het blijft zitten..
Ik heb nu het idee, dat ik de enige ben die ooit een muur schoonmaakt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Voor het voorstrijken de muur ontvetten met ammonia, dat werk 100 procent! Alle andere middelen zitten vaak schoonmaakmiddelen door heen! Op een vette muur, hecht niets!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal vast wel werken, maar die lucht trek ik echt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor "Op een vette muur, hecht niets!"
Het eerste antwoord op de vraag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja nee dat klopt als een bus, sorry mijn fout, maar dat is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik het even achterwege heb gelaten...

Andere antwoorden (3)

Ik zou 'm eerst schoonmaken. Dat lukt je wel, zie ook mijn antwoord op je eerdere vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/muur-structuurverf-schoon-daarna-verven.267045
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoomreinigen (met handstoomreiniger, zoiets als een Montiss), laten drogen (zo klaar) dan Flevopollen en dan eindlaag.

http://www.hout-en-bouwmaterialen.nl/metzger-flevopol-uni-universeel-hechtmiddel.php

Flevopol is bijna voor alles goed.

Toegevoegd na 59 seconden:
Flevopol is overigens niet goedkoop, maar scheelt een hoop werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja flevopol is top produckt maar niet over een vetlaag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar dat is voor alle primer: je moet het eerst wel "kaal" krijgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en die handstoomreiniger krijgt dat voor elkaar (vetvrij dus!). Zoiets: http://www.otto.nl/product/5759154?kw=stoomreiniger+montiss&_s_ref=LJDum8hiS&creative=8044799436&q=stoomreiniger-montiss&s2m_type=3&s2m_campaign=elektronica-stofzuigen-reinigen&s2m_channel=70&p=5&shop=Steamcleaner-Montiss-CSC5404M Ik heb zelf een ander merk, maar het gaat heelgoed.
Reinig je muren eerst met St Marc.
Daarna een voorstrijkmiddel van de Gamma erop.
Indien het bij de eerste keer niet lukt met St Marc dan nog eens herhalen.
Zoveel te beter kun je dan met het voorstrijkmiddel werken.