Weet iemand hoe je simpele spellen zelf kunt maken?

Ik bedoel simpele bordspellen zoals: Boter kaas & eieren.

Ik ben zelf 12, en had bij Techniek Boter, kaas & eieren gemaakt van hout. Graag zou ik meer van deze spellen willen maken. Weet iemand hoe?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 5 minuten:
Graag met uitleg & in stappen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bieb zijn er vast boeken te vinden waarin dergelijke dingen staan, met een duidelijke uitleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag hoor @jefjer1 !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Carsch, bedankt!

Het beste antwoord

Een leuk spel om te maken en wat vrij eenvoudig is om te maken: Pentomino 3D:

http://pentomino.wirisonline.net/linkspento.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Pentomino
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

bijv schaken maak van hout een schaak bord met kleuren of een dam bord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, leuk idee! Maar graag met stappen en uitleg hoe ik dit kan maken.
Het spel`Memory` is leuk en makkelijk zelf te maken.

Neem een vel dik karton.(kun je kopen bij een boekwinkel) Snij dat in vierkantjes van bijvoorbeeld 3x3 cm. Zet op gewoon papier lijnen, zodat er ook vierkanten ontstaan van 3x3. Maak zelf eenvoudige tekeningen van bv. een strandbal, paddenstoel, paraplu, huis,kaars, enz. in de vierkantjes en maak er een kopie van.
Even inkleuren met felle kleurtjes en daarna uitsnijden.Plak ze dan op de kartonnen vierkantjes. Om het helemaal goed af te werken, kun je het nog beplakken met boeklon. (doorzichtig plakplastic). Leuk werkje trouwens, waar je veel succes mee zult krijgen. (ik hoop dat ik het duidelijk voor jou heb beschreven)
Veel plezier !

Toegevoegd na 18 minuten:
Maak de eenvoudige tekening met een dikke zwarte viltstift.
(eerst even een tekeningetje met potlood maken, maakt het makkelijker.)

Toegevoegd na 1 uur:
Nu pas, begrijp ik jouw vraag, `bij Techniek`!
Het heeft te maken bij jouw opleiding `houtbewerking`denk ik. Dan heb ik een antwoord gegeven waar je wellicht niets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! Nee, ik zit in 1 Havo/VWO.
Een dambord maken is niet zo moeilijk. Koop 2 (of 4, dunne voor de plaat en dikkere voor de stenen) houten latten, 1 lichte en 1 donkere houtsoort. Zaag die latten in allemaal vierkantjes en lijm ze aan elkaar in een dambordmotief. De stenen kun je ook uitzagen uit die latten. Alles netjes schuren en lakken en je hebt een dambord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een keer in de klas ganzenbord gemaakt. Ik heb er een afbeelding bijgedaan. Als je die uit print dan kun je er zelf spelregels bij verzinnen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Torens van Hanoi is goed te maken. Zie link voor wat in bedoel.

En kijk voor inspiratie voor het zelf maken van houten spellen eens op http://www.hotgames.nl/houten-spellen-c-80.html
(Mikado - Tangram etc.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bingo of domino is makkelijk te maken met kaartjes. Even lamineren en het ziet er netjes uit