Hoe onderhoud ik imitatieleer?

Ik heb schoenen van imitatieleer gekocht, normaal gesproken koop ik altijd gewone lederen schoenen, maar dit model was er niet in echt leer.

Nu behandel je leren schoenen met schoenpoets, schoensmeer en dergelijke. Maar ik vraag mij af of dit wel kan bij imitatieleer. Of zijn hier andere producten voor nodig? Ik heb zelf nog niet uitgeprobeerd dus ik hoor graag jullie ervaringen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met imitatie schoensmeer kan het niet fout gaan.!
:p

Het beste antwoord

Daar is speciale spray voor te koop in schoenenwinkels. Daarmee kun je zowel leer als synthetische stoffen vuil en waterafstotend maken zonder het te verstoppen. Dit moet je ongeveer iedere 2 weken herhalen afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt. Daar kan je ook de kleur mee opfrissen. Op de spuitbus staat meestal ook dat je de schoenen stofvrij moet maken etc.
Schoensmeer is voor leer bestemd om te zorgen dat het niet uitdroogt. Imitatieleer lijkt niet op huid. Het is een totaal ander materiaal en het rekt ook niet mee zoals leer wel doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

behalve laklaarzen in schoenen kun je imitatieleren schoenen gewoon met schoenpoets poetsen