Met HG Siliconenkitverwijderaar. Veel succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
HG siliconenkitverwijderaar is speciaal ontwikkeld voor het zeer gemakkelijk verwijderen van siliconenkit van diverse ondergronden, zoals roestvrijstaal, email, glas, diverse soorten kunststof, keramische tegels, geglazuurde tegels, natuursteen en soortgelijke ondergronden. HG siliconenkitverwijderaar is een aangenaam ruikend product, gemakkelijk aan te brengen en het tast de eerdergenoemde ondergronden niet aan. Vele andere kitsoorten, zoals butyleen-, acrylaat- en universeelkit, laten resten achter en zijn met HG siliconenkitverwijderaar te verwijderen.

prijs: € 7,45
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank voor deze tip.
Was niet op de hoogte dat dergelijke middelen op de markt waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf net ook na een verbouwing last van dit euvel. Mijn tegelzetter zei - net als in het antwoord hieronder - dat je het er ook af kunt 'rollen'. En het schijn sowieso, als het tenminste op de vloer zit, minder te worden na verloop van tijd, door het dweilen bijv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen heb ik wel goede ervaringen met producten van HG, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het met dit middel moet lukken.

Andere antwoorden (5)

Siliconenkit kun je eigenlijk alleen maar mechanisch verwijderen (In dit geval misschien met bijv. een schraper, zoals een verfverwijderaar voor glas of een plamuurmes, maar pas op voor krassen.). Er zijn wel oplosmiddelen voor, zoals van HG en Bison, maar het is altijd de vraag wat het doet met de ondergrond. Soms lukt het door "rollen", dus stukje los maken en dan proberen de kit met stotende bewegingen met de vingers "op te rollen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
glaskrabber oftewel los stanleymesje doet het ook goed, stevig onder een hoek over de waar halen en je haalt het er relatief simpel af. Denk alleen wel heel goed om je fikken!!! Zo'n ding is echt vlijmscherp! Daarom is een glaskrabber een stuk minder link...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Insmeren met kit verwijderaar, 3 kwartier in laten trekken daarna met krabbertje verwijderen, goed schoonmaken daarna met water en droge doeken. Als je daarna opnieuw gaat kitten extra schoonmaken want elke minuscule druppel kitverwijderaar tast je nieuwe verse kit aan en word niet hard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf zou (uit ervaring wijsgeworden) eerst een scherpmesje langs de rand halen van de kit die moet blijven zitten en de rest er eerst met een mesje (om verf van de ruiten te verwijderen) zoveel mogelijk weg te halen en de rest eraf rullen met je vingers. Werkt altijd goed. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gaasje of wattenschijfje met aceton (nagellakremover) of terpentijn (verdunningsmiddelen voor lak en verf op terpentijn basis), en bij grotere oppervlakten een oude doek gebruiken aceton / terpentijn. OPLETTEN !!! Dit zijn middelen die de ondergrond kunnen aantasten.