Welke lijm moet ik gebruiken voor het vastplakken van behang op tempex-platen ?

Ik heb al behang plaksel gebruikt, dat laat los. En lijm uit een spuitbus, daar smolt het tempex mee weg.

Toegevoegd na 4 uur:
Misschien moeten de echte doe het zelvers er wel om lachen ,maar ja, je moet toch wat. Het gaat om een schuin dak in een slaapkamer, waar tempex-platen opgeschroeft zitten die er niet zo best meer uitzien en daar mijn portemonnee niet zo dik is en ik nog 3 rollen behang heb wil ik dat daarmee opknappen. Allemaal bedankt voor de reacties en de tips, ik ga het proberen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ danit: valt mee hoor.
http://www.isobouw.nl/isolatie/piepschuim.aspx

Het beste antwoord

Gegeven het feit dat je de behangerslijm al hebt, maak je misschien een kans als je eerst voorlijmt en een dag later het behang verwerkt, maar dan met een behangerslijm die je twee keer zo dik aanmaakt als op de verpakking staat voorgeschreven voor het type behang dat je verwerkt.
Houd dan een iets langere inweektijd aan voor het behang.
Overtollig lijm wel direct met schoon water verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt sjaddie, helemaal blij . Volgens mij gaat dit lukken.

Andere antwoorden (1)

Tempex is te verlijmen met o.a. styrocol, maar bedenk wel dat zo'n oppervlak zeer kwetsbaar is. Misschien is het beter om er eerst plaatmateriaal tegen te zetten zoals dun triplex.