Hoe kan m'n vaatwasser lekken?

Mijn vaatwasser lekt water. Aan de linkerkant van de deur en aan de rechterkant druppelt er water. Het vreemde is, dat het continue lekt. Ik heb gevoeld onderaan de binnenkant van de deur en dan voel ik een soort isolatie dat doordrenkt is van het water. Wie weer er raad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (8)

een woord :isolatie.

Dat wist ik als antwoord al voordat ik het woord isolatie in je tekst zag staan.

Zorg ervoor dat de kanten goed geisoleerd worden desnoods met rubber. Gewoon vervangen alles wat er stuk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk of het rekje goed naar binnen is gedrukt en is het rubbertje nog heel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zijn de rubbers en/of de slangen kapot/versleten of zit er simpelweg ergens een gaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het vermoeden hebt dat er water in je deur komt, dan moet je meteen de stekker uit het stopkontakt trekken en hem niet meer gebruiken totdat het probleem goed is opgelost. Er hoort nooit water in je deur te komen, dat is gevaarlijk. Het water kan bijv. de deur inkomen als de dichting rond de zeepdoseerbakjes lek is.
escape
12 jaar geleden
mijn vaatwasser lekt ook weleens een beetje, tot nu toe altijd een kwestie van de rubbers en randen goed schoon maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Continue?
Dus het wordt niet minder als je hem niet gebruikt, ook niet na één of een paar dagen?

Dan is er iets mis met de wateraanvoer.
Draai de kraan dicht en kijk of het nu wel stopt.

Waarschijnlijk is het niet al te duur om dit te maken. Maar het kan ook een duur onderdeel zijn. Een monteur is sowieso duur..

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik dacht iets te makkelijk:
Onder in de wasmachine blijft vaak wat water staan. Dit zie je niet, maar wel als je het filter losdraait.
Dit hoort zo, maar als daar een lekje zit, duurt het lang voordat al het water weg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1) Er loopt een slang tss de pomp en de bovenkant van de vaatwas die water spuit in de bovenste draaiarm, ik vermoed dat die lekt. Door de druk van de pomp kan die alle kanten spuiten en dus ook naar de deur. De aansluiting bovenaan nazien en in geval van een scheurtje deze vervangen.
2) Normaal gezien kan er vanuit het was gedeelte geen water in de deur komen tenzij daar het zeepbakje of spoelmiddel gedeelte zit, ook in dit geval de dichtheid controleren van de slangen want daar is ook een watertoervoer. Zelfde oplossing als eerste. Als je het zelf kan doen is dit geen dure herstelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Isolatie en scheurtje in het rubber