Hoe krijg ik vuur uit nieuw gasfornuis?

Gasslang (inclusief tape) aangesloten. Stekker van gasfornuis in stopcontact gestoken. Gaskraan open gedraaid. Gedraaid aan de knoppen zoals beschreven, hoor de brander afgaan en het gad lopen maar er komt geen vuur uit... Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 1 uur:
Aansteker/ lucifer heb ik geprobeerd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In eerste instantie zit er nog lucht in de slang en de leidingen in het gasfornuis. Gewoon even laten stromen en als je het gas begint te ruiken kan je hem aansteken. Toegevoegd na 41 minuten: Ik lees nu even in jouw vraag dat je ook tape gebruikt hebt voor het aansluiten van de gasslang, dit is juist ongewenst. PTFE-tape is alléén bedoeld voor de schroefdraad waarmee de gaskraan aan de leiding in de muur gedraaid is, de GIVEG gasslang heeft een rubber afdichtring in de koppeling die voldoende hoort te zijn. Het toevoegen van teflontape aan de schroefdraad van de wartels van de slang is niet de bedoeling, zie onderstaande bron.

Bronnen:
http://www.plieger.nl/content/files/klushu...

Aansteller erbij houden, of lucifer, of in moderne gasfornuizen, zit een electrische aansteker, meestal rond zwart knopje, dat je in moet drukken. Je hoort dan een tik geluid.

Ruik je het gas ook? Want vaak zit er een hoop lucht in de slang die eerst moet ontsnappen en dat hoor je ook. Dus houdt je knop ingedrukt tot je daadwerkelijk gas ruikt en dan pas je lucifer /aansteker erbij houden.

meestal moet de leiding druk opbouwen dit is een veiligheid dat op de meter zit dus meestal een tijdje wachten maar heb je een lekkage dan gaat hij het nooit doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100