Hoe kan je zelf siroop maken?

Zonder te veel te gebruiken en het liefst geen apparatuur. Mixer/blender kan wel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Limonadesiroop is een heel veelzijdig produkt. Je kan er limonade van maken of ijsjes. Ook laat het zich goed gebruiken in allerlei soorten gebak en pudding. Hoe maak je dit nu zelf?

Ingrediënten
400 cc water
750 gram suiker
1 eetlepel citroenzuur
10-20 ml. essence

En zo ga je te werk
Doe de suiker in een pan en giet het water erbij. Breng het geheel aan de kook, terwijl je af en toe roert. Als het suikerwater goed kookt laat je het nog zo'n 15 minuten doorkoken totdat de suiker volledig is opgelost. Laat deze siroop een half uur tot 3 kwartier afkoelen.

Daarna giet je de siroop in een stevige fles, en je voegt enkele druppels smaakessence toe. Meestal volstaat 20 ml. essence, maar dat is afhankelijk van je smaak. Daarna schud je het geheel goed door, en klaar is je siroop!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+. leuke avatar hebben jullie;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahah dankje. Oh en ik ben de vraagsteller :P