Is eigen merk latex van de bouwmarkt ongeveer net zo goed als bv histor?

Of zitten er flinke nadelen aan,zo ja welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook altijd gewit met het huismerk van bouwmarkten totdat ik een aantal jaar geleden de monodek van Histor ging gebruiken.
Ik doe nooit meer iets anders want dit dekt in één keer en die goedkope troep moet je het 2 soms 3 keer doen.

Het beste antwoord

Van merkverven is de dekking meestal beter. Dit merk je vooral als de ondergrond verschillende kleuren heeft, met een bouwmarkt verf moet je dan meer lagen zetten dan met een merkverf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je een goed merk latex koopt ben je qua aanschaf duurder uit maar uiteindelijk even duur of net iets goedkoper. Met de hele dure merken ben je wel net weer iets duurder uit alleen is daar vaak het voordeel van dat ze "afwasbaar" zijn dus je kan vuil met een natte doek er rustig afwrijven.

Het is makkelijk te berekenen, latex van bouwmarkten is altijd 2x dekken (mijn ervaring) en een duurder merk 1x. Dus reken de meter prijs uit en dan weet je het.

Ligt er wel aan welke kleuren je doet, als je nu bruin hebt en je wilt wit dan zal je waarschijnlijk bij beide eerst moeten gronden of extra lagen om te dekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
vergeet niet het extra werk dat 2x opbrengen kost t.o.v. 1 laag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Nooit meer doen zou ik zeggen, toen ik begon met mijn verbouwingen keek ik ook op elke cent en kocht verf van de bouwmarkt. Nu 20 jaar later beklaag ik het mij nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Dreamqueen,

Ik ben laatst bezig geweest met Histor Monodek, en dat beviel goed.
Omdat ik te kort had heb ik latex bij de Hema gehaald en die vond ik beter dekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar verkopen ze toch rookworst? ;+)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die rookworst neem ik natuurlijk ook gelijk mee ,de maag moet wel gevuld zijn voor het klussen :)
Ik gebruik de latex van KARWEI!
*Dekt in één keer;
*Geen strepen;
*Duurzaam en afneembaar;
In mijn beleving beter dan allebestaande merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je, ik zal hem ook eens proberen... als die emmer van de Hema op is :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt een aanrader. Heb met alles zitten klootviolen om mijn plafond goed en streepvrij te krijgen. Kosten van de latex boeit me niet en heb echt alles geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas geen "karwei" bij ons ,maar klinkt goed +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dreamqueen: Echt geweldig en vooral geen strepen of lichteffecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog bedankt voor je plus ;-)
Helaas geen "karwei" bij ons ,maar klinkt goed +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
You're welcome -)
De eigen merken zijn vaak stugger, de merken vloeien beter in elkaar over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1