Na linoleum verwijderd te hebben zie ik nog een heel dun laagje lichtbruine lijm,moet dit ook verwijderd worden als ik er tegels op ga plakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

in principe is het wel bete om deze lijmlaag te verwijderen, anders heb je kans dat de tegel lijm minder goed kan hechten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

schuur met een nieuwe harde steen over de vloer heen en weer,en waarschijnlijk rol je de laatste lijmresten op deze manier van de vloer af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf ook moeten doen. Het is een enorme rotklus. Er is een soort electrische beitel van Bosch, maar dat is een duur apparaat. De goedkope variant komt uit de ramsj-supermarkt maar die was binnen 30 minuten kapot. Verder: plamuurmes, op de slijpmachine scherp gemaakt. Een verfföhn, alleen geeft dat een hoop rook en zou wel eens ongezond kunnen zijn. Ook een hoop beitels verziekt, maar die gingen eigenlijk het beste in combinatie met het speciale spul (een soort afbijt) van Bison en een eigen merk van Karwei (maar dat is slecht verkrijgbaar, want vuiligheid en prijzig). Kortom, veel energie en volhouden. Heel veel sterkte.