Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Ja zeker

Stenen kunnen ontploffen. En zeker niet gebruiken bij natweer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet speciale cement voor hete ruimtes gebruiken. En idealerwijs hitte-resistente stenen (However ik er en heb gestapelt van betonnen bandjes, en die doet het prima, nog geen brast te zien na 4 jaar)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stenen bbq metselen hoeft niet moeilijk te zijn. Het beste kan je wel vuurvaste stenen gebruiken, en vuurvaste mortel. Wat is namelijk het geval. Bij normale stenen gebruikt heb je luchtbellen in de steen. Als deze verwarmt worden zetten ze uit en kunnen ze barsten. Een vuurvaste steen is zodanig dat er geen zuchtbellen in zitten. Deze kan dus tegen hogere tempraturen. Deze stenen hebben ze vrijwel altijd op voorraad bij bouwmaterialenhandels, en ook de vuurvaste mortel zit bijna altijd in het assortiment. Je kan ook altijd even binnenlopen bij een bouwmaterialenhandel om advies te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er al twee gebouwd van betonklinkers, dat gaat best wel goed met stoken, je krijgt er met gewone cement wel barsten in, maar wat geeft dat.
Mijn vorige had ik gemetseld van klinkers, maar toen hij flink werd opgestookt, knalde de scherven om je oren, levensgevaarlijk!!!
Gewoon stapelen van betonblokken gaat ook prima, hoef je niet te metselen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google eens met 'bbq metselen'

bij 'afbeeldingen' een schat aan info

dus daar even doorklikken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding