Vervangen duo schakelaar door dimmer & schakelaar - hoe?

Ik heb een enkele doos met daarin 2 schakelaars (voor lampen in de woonkamer & keuken). Nu wil ik de woonkamer op een dimmer met afstandsbediening zetten en mn keuken gewoon op een schakelaar. Of zou het handiger zijn om die ook op een dimmer te zetten? Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat de dubbele schakelaar in een enkele muurdoos is ingebouwd? In dat geval worden het voor beide lampen een dimmer, dit kan niet anders. Dubbele schakelaar vervangen voor een dubbele dimmer. Dat is alles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan wel degelijk anders. Je kunt een ontvanger bij de lamp inbouwen in de woonkamer van bijv. klik aan klik uit. Deze zijn verkrijgbaar bij alle bouwmarkten. Hiermee kun je dec lamp met een afstandsbediening dimmen. Voor de keuken plaats je dan ipv de huidige dubbele schakelaar een enkele.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Absentia,

de elektroboer heeft een dubbele dimmer die in één enkele inbouwdoos past.
zie plaatje

suc6
groeten, Dré

Toegevoegd na 1 minuut:
plaatje lukte niet,
tweede poging