Zijn de rooster van een ventilatiekoker (voor de kruipruimte), ook los te vervangen?

Een van de roostertjes die voor de ventilatiekoker zit (t.b.v. de ventilatie van de kruipruimte) is flink beschadigd. Hij is ingedeukt en er zit een gat in, daardoor kunnen er nu o.a. slakken vrijuit mijn kruipruimte inkomen.
Ik wil graag weer een nieuw roostertje maar kun je die wel los aanschaffen en moet ik dan eerst de oude verder verwijderen (en hoe dan?) of kan ik er gewoon een nieuw rooster overheen zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat voor rooster je hebt ?maar ik heb ook zo iets gehad ,rooster er afgehaald (gaas)toen nr bouw markt met rooster in de hand info gevraag.er werd even gelachen ach ja muizen gaas meneer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ps misschien beter eerst een foto maken (met tel) voor dat je het los maakt (sloopt) en dan met foto nr bouwmarkt ,ps gooi alvast wat zout tegen de slakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om zo'n roostertje als in het bovenstaande plaatje. Daarvan zie je altijd alleen maar het kleine roostertje, de rest gaat van de koker gaat in de gevel naar de kruipruimte toe. Ik kan het roostertje niet los maken want het is geïntegreerd.

Het beste antwoord

Deze zijn niet los te krijgen.
Je zou er een roostertje overheen kunnen schroeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik er een roostertje overheen zet belemmert dat dan niet de luchttoevoer? En moet ik dan eerst proberen het bestaande roostertje verder te slopen of kan ik het zo laten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de ribbeltjes die er nog zitten even weghalen.
Scheelt altijd.
Hamer enbijtel doenhierin wonderen.

Andere antwoorden (1)

Zo te zien betreft het een ubbink rooster, naar mijn weten is het rooster aan de koker gesmolten en kan dus niet worden vervangen, maar nooit geschoten is altijd mis, neem eens contact met hun op!