Hoe verwijder ik vloerlijm?

Op de zaak staat er een tapijt. Maar het tapijt is oud en smerig geworden. Eronder zitten best mooie tegels. Nu wil ik de vloer verwijderen zodat ik de tegels gebruik. Alleen blijft er een hardnekkige laag lijm opzitten. Is dit moeilijk te verwijderen? En welk spul kan ik het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Ik heb vloerbedekkinglijm van mijn houten trap gekregen met lijmoplosser (van Alabastine). Laten inweken en je steekt het er zo af met een plamuurmes.
Daarna zul je de tegels moeten schrobben met goed heet water.
Het is geen leuk karwei, maar het zal vast mooi worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dit is een rotkarwijtje. Maar het makkelijkst gaat dit met stickerverwijderaar, al kan dit voor grote oppervlakken kan dit best prijzig worden.
(Te krijgen bij elke bouwmarkt)

Toegevoegd na 2 minuten:
Als stickerverwijderaar niet krachtig genoeg blijkt, is er eventueel van alabastine ook tapijtlijmverwijderaar in de handel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst even uitproberen of je vloerlijm toevallig niet wateroplosbaar was, want dat bestaat ook.
vloeibaar stikstof
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tapijtlijm verwijderaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de min is idd vreemd :)
Je kunt het inderdaad met lijmverwijderaar doen. Maar je kunt het ook afbranden. Met een verfafbrander maak je het warm en steek je het er zo af met een plamuurmes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verffohn zal je bedoelen.
Je kan dat het beste met vloerlijm verwijderaar doen. Aan te raden is om op een niet zichtbaar stukje een proefje te doen, om te kijken of het product werking heeft op de ondergrond. Onder staat een link naar het product.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op warmen met een föhn en dan met een plamuurmes verwijderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boels machine verhuur heeft er spagaten voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het proberen met caustic soda,ongeveer 1kg op 10 ltr warmwater.
Gieten en een nacht in laten trekken,daarna kijken of het loskomt!
succes
Maar kijk goed uit voor de ogen, en kleding!
Werk verder met handschoenen

Toegevoegd na 2 minuten:
Caustic Soda wordt ook gebruikt als ontstopper, en voor het verwijderen van vetten !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon verfafbijt even laten inwerken en met een steekmes of plamuurmes wegsteken.Maar pas op bij marmer of ruwe tegels,geldt ook voor de alabastine lijmoplosser.