Ik heb een carport met als dak damwand platen. Nu zijn er een paar lekkages ontstaan.

Ik zoek een oplossing om de kieren tussen de damwand platen en het hout waar de damwand platen op bevestigd zijn waterdicht te krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Er zijn speciale afdichtprofielen in de handel die aan de bovenkant de vorm hebben van het gewenste profiel, en aan de onderkant vlak zijn. Deze zijn specifiek bedoeld voor de kieren de je ter sprake brengt. Daarnaast kunnen kleine scheuren en kieren met een speciaal 'bituumband' afgeplakt worden. Vanzelfsprekend dienen de houtfretten met de daarvoor bestemde doppen afgedicht te worden.

Ik zou, als je nog een stukje hebt liggen als voorbeeld, dit meenemen naar de desberteffende winkel (ivm maatvoering) en vragen naar het afdichtprofiel voor aan de 'kopse kant'.

Toegevoegd op 16-06-2009 23:06:25
edit: desberteffende= desbetreffende..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als er via de schroef lekkage is dan moet je rubberen dopjes onder de kop van de schroef doen of bij de bouwmarkt speciaal daarvoor bestemde houtdraadbouten halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle naden en schroefgaatjes afkitten dan ben je er meteen helemaal van af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bouwmark zijn heel goede kitsoorten te koop. Let op de gebruiksaanwijzing, er moet op staan voor welke ondergronden ze geschikt zijn. In uw geval dus metaal/hout.
Als ik het goed hebt is een carpoort een open constructie en is een isolatieband of iets dergelijks niet nodig.