Ik zoek een goede accuboormachine. Wie weet er een goed merk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste goeie merken zijn ondertussen wel genoemd.
Maar wat is je budget?
Hoeveel en waarvoor wil je hem gebruiken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar de aanbiedingen van Makita bij o.a. Gamma en Karwei - die staan regelmatig in de folders en dan heb je wel een goed merk tegen aanbiedingsprijs

Het beste antwoord

Makita is een bovengemiddeld merk. Bosch heeft iets goedkopere machines, maar de accu's zijn slechter.

Neem een machine met minimaal 2 accu's (ze zijn later niet of voor veel geld te bestellen).

Toegevoegd na 4 minuten:
Over het algemeen kan je kijken naar het voltage en wattage. Een hogere is vaak beter.

Li-Ion accu's zijn beter dan NiMh of Ni-Cd accu's.

Op kieskeurig kan je de eigenschappen naast elkaar zetten. Het is ook belangrijk dat je goed bedenkt wat je wilt. Heb je bijvoorbeeld een goede boorhamer om gaten in de muur te boren, dan hoeft de schroefboormachine niet te zwaar te zijn.

Ik heb zelf altijd een Bosch gehad en ben na een kapotte accu overgestapt op Makita. Die bevalt meer dan goed.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hierbij algemene informatie over hoe je een schroefboormachine kunt kiezen:

http://www.kieskeurig.nl/schroefboormachine/informatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt hoor voor de nuttige informatie

Andere antwoorden (10)

Makita is de beste. Neem in ieder geval géén eigen merk gamma, praxis apparaat oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je af en toe eens een schroefje draait of een gaatje boort red je het prima met een "budgetmerk" en is het zonde van je geld om een apparaat van 100 euri te kopen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar er werd wel nadrukkelijk om een goed merk gevraagd. Ik had ook vroeger een budget machine en hang ook niet zo vaak wat op. Toch ben ik blijk met mijn Makita.
Als je veel klust idd makita, of bosch blauw.
Als je af en toe een schroefje draait of een gaatje boort red je het prima met een groene bosch of een budget merk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Milwaukee als je een goede professionele zoekt.Die hebben de beste accu's die het langst stroom houden ook bij opslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een super goed merk is Festool.
Wij gebruiken ook machines van festool, welke wel behoorlijk prijzig kunnen zijn, maar waarvan de kwaliteit super is.
Zo betaal je bijvoorbeeld bij Makita 300-400 euro voor een accu boormachine, maar bij Festool zit je boven de 600 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
300-400 voor een Makita?? Waar koop jij die dan??? Met gouden handvaten?
Vorige maand nog een mooie Makita voor 169,- in de aanbieding bij Praxis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar hier had ik het over ongeveer het zelfde vermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En, Festool is bijna niet goodkoper te krijgen. (volgens mij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makita accuboor van 500,-
: http://www.toolsxl.nl/makita-bhp454rfx-accu-klopboor-18-volt-30-ah-liion-mbox-p-13279.html?cPath=23
Voor <200 heb je het over schroefboren, maar waarschijnlijk heeft de TS het daar ook over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schroefboren zijn er ook >400 trouwens:
http://www.toolsxl.nl/makita-bdf454rfx-accuboor-18-volt-30-ah-liion-mbox-p-13210.html?cPath=59_64
niet dat je die nodig hebt voor de gemiddelde klus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat hij het gewoon over schroefboren heeft.
Hilti is ook heel goed!

http://nederlandsveilinginstituut.com/veiling/accuboormachine-hilti-type-sf121-met-extra-batterij-en-acculader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Consumentengids van februari valt zojuist op de mat.
Op laats nummer 1 staat de Bosch PSR 18-2 (165 euro).
De zo geroemde Makita staat op de vierde plaats. (wegens energieverbruik en milieu)
Hilti en Festool zijn niet getest, waarschijnlijk vanwege de prijsstelling.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Energieverbruik bij een accuboor, lijkt me niet echt belangrijk maar ok. Wat ik me vooral afvraag of ze de accu ook op de lange termijn hebben getest.
In een goeievraag van een paar weken geleden, waren er meerdere die slechte ervaringen hebben met met name bosch groen. (zou kunnen dat het ondertussen verbeterd is natuurlijk)
er zijn meerdere merken die een goede tot uitstekende schroefmachine maken. De vraag ligt eerder bij het feit wat u wilt dat deze machine doet en/of kan.

Vaak wordt er gekeken naar het voltage van de machine. Of de machine op 12 volt of 18 volt draait. Dit heeft niet direct met de sterkte van de machine te maken.
Zie de voltage als brandstof voor de machine. Als wij allebei een auto hebben en doen daar allebei 20 liter benzine is. dan zegt dat niets over hoe hard de auto rijd, of hoe snel hij is of hoe snel hij accelereert.

Voor de kracht moet je kijken hoeveel NM (newtonmeter) er op de kop word uitgeoefend.

De budget merken zitten rond de 15 / 16 . De medium merken zitten rond de 25. en de betere merken rond de 35/40. Metabo maakt er zelfs 1 van 54 NM.

Verder is belangrijk wat voor soort accu u gebruikt. tegenwoordig zijn er Li-ion batterijen. deze gaan 2x zolang me, zijn 2 x zo licht en geven 40% meer vermogen.

verder ligt het natuurlijk aan wat u budget is en wat u er mee wilt doen.

Vraag ook altijd naar de garantie en garantie voorwaarden. Bij metabo kunt u gratis u garantie van 1 naar 3 jaar verlengen.

Wilt u nog meer weten over aanschaf van machines. Kijk dan op de link onder, en klik op de rubriek "aankoop advies"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel een goed merk. Maar als je een accuboor heel weinig gebruikt is de accu altijd leeg als je hem nodig hebt. Daarom is een boormachine met een snoer wel zo handig. Stekker in het stopcontact en gaan. Overigens werk ik als monteur en heb een Makita 9.6 volt met een tweede accu. Uitstekend voor het werk wat ik dagelijks doe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thuis heb ik festool ,maar op het werk panasonic 14,4 voltNiMH ( duur maar erg goed )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Bosch die al tien jaar mee gaat...