Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb 3 led lampen (1 watt ieder, 500 lumen), met GU10 fitting. Deze 3 wil ik doorlussen/schakelen. Kan dat en hoe ?

Wil zelf nl. een (keuken)lamp maken met deze 3 ledlampen erin verwerkt. Heb dus nu deze 3 leds en 3 x GU10 fitting...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

je moet een voeding hebben die het juiste voltage afgeeft en die meer dan gevoeg vermoegen af kan geven. ja en dan kan je ze gewoon paralel aansluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zowel op de zwarte (geschakelde) draad als op de blauwe (nul) een lasdop zetten. In iedere lasdop kan je dan drie stukken montagedraad steken die je weer in een kroonsteentje kan steken.
Je hebt dan een kroonsteentje met de + erop en eentje met de massa (dus 2X drie aansluitpunten); van daar uit kun je dan met gewoon snoer naar je fittingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hhor dat kan. Iedere fitting heeft een plus en een mindraad nodig. Doorlussen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je bestaande schakelaar kunnen voorzien van een opbouw bak. Daardoor kan je dan de stroom en schakel draad naar binnen brengen, netjes.
Kan je dezelfde schakelaar gebruiken of een serie, dus twee knopjes.
draden in koker (p25) wegwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding