Hoe til je met 2 personen zo veilig mogelijk een zware wasmachine een steile, smalle trap af met bocht?

Schoenen met antislip, handschoenen idem, sjorbanden of singelband eromheen, trede voor trede, trap-steekwagen huren bij verhuisbedrijf etc zijn nu de enige methodes en voorzorg die ik ken.
en dit filmpje ook gezien :)
http://www.youtube.com/watch?v=-QROwysAyw8

Volgens witgoedwinkels is die steekwagen geen echt veilige optie (je moet geluk hebben ;)) omdat je zodra op steile trap voor heel even de controle verliest , door bv stoten tegen muur enz, hele gewicht letterlijk "aan de rol" gaat met alle gevolgen van dien...

Iemand tips of goede ervaringen, of durft het aan om vrienden in Groningen (stad) te helpen bij dit klusje? :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je geen hulpmiddelen hebt ,is er maar een manier. Een sterk iemand onder,die het gewicht baas kan. Degene die boven loopt kan alleen maar sturen,en de machine in evenwicht houden. Omdat die persoon het minste grip heeft op de machine. En dan tree voor tree laten zakken,en goed je evenwicht bewaren.

In jullie geval zou ik 2 stevige mannetjes van de straat afplukken en vragen of ze voor een tientje dat ding omhoog helpen. Breek je zelf je rug niet en met een beetje geluk weten ze ook hoe ze dat ding juist moeten aansluiten. Als je zelf al zoveel twijffels hebt, dan moet je er niet aan beginnen, want dan kan het alleen maar fout gaan.

Leg 'n paar lange planken over de treden en maak daarmee een 'glijbaantje'. Stropje eromheen en vervolgens trekken en drukken. Moet lukken, succes....!

als de wasmachine naar beneden moet omdat ie kapot is, schroef hem dan open en haal de betonblokken eruit dat scheelt enorm helaas niet toe te passen als je hem nog wilt hergebruiken

Je hebt daar twee stevige mannen voor nodig, een om hem op de rug te dragen en een om hem daar te krijgen en daarna om te sturen. Eventueel een sliplijntje voor het geval dat.

Niet zo lang geleden mijn dochter geholpen met verhuizen. Wasmachine moest drie steile trappen af, allemaal zonder leuningen. Twee man aan de onderkant van de wasmachine om het gewicht op te vangen ging net, en een aan de bovenkant om de boel in evenwicht te houden. Ik zag daar verschrikkelijk tegenop maar achteraf viel het me reuze mee. De rest was een eitje, want ze had een appartementje op de begane grond gevonden.

heb jaren wasmachines getild met een steekwagen.een sterk persoon onder die de steekwagen en al optilt. en iemand die de steekwagen aan de handvatten beetpakt en stuurt. succes

En als alles niet lukt; wie niet sterk is moet slim zijn. Schroef de boven en of achterkant van de wasmachine af demonteer de betonnen gewichten en de wasmachine weegt nog maar minder dan de helft. Til de wasmachine en de betonnen gewichten naar boven (apart) en boven monteer je e.e.a. weer. +/- 10 min werk maar scheelt een hoop.

Ik al een met twee , een wasmachine naar beneden gekregen , en naar boven met behulp van twee spanbanden en werkhandschoenen aan. De persoon die achter de wasmachine blijft ,doet een spanband om de machine, achter de pootjes , zodat deze er niet onderweg kan glijden . Houd de spanband zo lang dat je de rug recht kan houden op de trap. De persoon die aan de voorkant van de machine blijft doet het zelfde ,maar houd de spanband kort . De spanband komt dan niet boven de machine uit , maar blijft bijna onderaan . Let op dat je niet over het restant van de spanbanden valt Succes

Mijn ervaring is dat het prima gaat als 1 persoon hem op de rug neemt en voorover de trap af loopt. Een tweede persoon steunt met gestrekte arm de drager op zijn borst en loopt achteruit. Bijna onderaan laat de drager de machine achterover zakken en zetten ze hem samen op de vloer

Jammer dat ik in Belgie woon anders had ik het zo even voor je gedaan samen met een vriend van mij. Je hebt inderdaad nogal wat spierkracht nodig, en door mijn sportschool bezoekjes is het voor mij een makkie. Loop anders eens een sportschool binnen en vraag 2 sterke kerels of ze je niet eens even willen helpen. Dat soort jongens doen het echt in 5 minuten voor je. Kijk ze even lief aan en geef ze een kop koffie!

Spreek een paar manwijven (O-benen, blokhead-kapsel) aan op straat en geef ze een pak Witte Reus na afloop. Een kind kan de was doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100