Wat is een dremel?

ik zag een vraag over een dremel, wat is het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K
sterredag
13 jaar geleden
lol dat vroeg ik me nou ook af :)

Het beste antwoord

Een stuk gereedschap, ontwikkeld door Albert J. Dremel

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt van alles met een dremel:
Boren, slijpen, schuren, poetsen, graveren, polijsten, ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op wikipedia staat het antwoord: een rotererend gereedschap en de naam van het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een soort freesje. Een electrisch apparaat die een klein beetje op een electrische tandenborstel lijkt, met een roterend kopje (in de vorm van diverse opzetstukjes). Hier kan je mee frezen en dus leuke motiefjes maken in hout, polijsten, etc. Dremel is een merknaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een elektrisch aangedreven mini gereedschap, met vele toepassingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een drempel of dorpel is om de ruimte (kier) tussen de deur en de vloer.
Een drempel kan ook toegepast worden om een overgang te maken tussen twee verschillende vloerafwerkingen,bv natuursteen of marber.
Verder worden dorpels toegepast als waterkering onder de deur van een badkamer naar een gang of overloop.

In vroeger tijd heerste er met name op het platteland en (bij)geloof dat de duivel onder de drempel van elk huis zou
wonen.
Het was daarom taboe om bij het in of uitgaan van een woning op de drempel te stappen.
Dit zou namelijk de duivel wekken en zodoende ongeluk brengen.
Uit dit bijgeloof stamt ook het gebruik dat een bruidegom zijn bruid over de drempel van het huis tilt.
Om een slecht begin van het huwelijk te voorkomen,tilt de
bruidegom haar over de drempel.

Toegevoegd na 1 uur:
oesje,sorry,verkeerd woord,k'had drempel gelezen.K'zal een bril moeten kopen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dremel is zowel de uitvinder als de naam van het bekende hoge snelheid rotatiegereedschapssysteem, dat door casemodders wordt gebruikt om de computerkasten te bewerken. Met een dremel is het mogelijk om glas te
graveren (bijvoorbeeld windows te voorzien van een logo), slijpen van gereedschap, metaal polijsten (bling bling), schuren en pijpen afsnijden.