Kan ik mijn vvv-bon bij een bioscoop gebruiken?

Ik heb al op de website gekeken maar vond die te onduidelijk

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Winkelen
26.5K
Bordensteker
6 jaar geleden
Mijn idee was: nee, dat kan niet.
Dus ik heb gezocht of ik daar bevestiging van kon vinden. Dat zou immers de vraag duidelijk beantwoorden, zij het dan in negatieve zin.
.
Op de website is in elk geval duidelijk aangegeven dat de VVV-cadeaubon bedoeld is om de ontvanger in een winkel een cadeau mee te laten betalen: “Via onze winkel-zoeker https://www.vvvcadeaubonnen.nl/cadeaubon-besteden/winkels vind je ruim 23.000 winkels waar je de VVV bon kan inwisselen.” Bij nadere beschouwing van de veelgestelde vragen over het besteden kom je nog tegen dat er lokaal hier en daar wat supermarkten en tankstations zijn die aangesloten zijn en dus de bon aannemen, maar dan heb je het voor de standaard vvv-cadeaubon wel gehad. De bon wordt dus over het algemeen aangenomen in winkels, en niet zomaar elke winkel, maar bepaalde aangesloten winkels. En die kun je online vinden (op de website van de vvvcadeaubon).
Bron: de veelgestelde vragen: https://www.vvvcadeaubonnen.nl/klantenservice/faq Dat online vinden viel mij niet mee, op mijn (verouderde) pc kan ik van een lijst van 44 bestedingsadressen in de categorie “Er op uit en ontspanning” (er is géén categorie "Bioscopen") (uitgaande van een postcode in Amsterdam) alleen de eerste 8 te zien krijgen. Misschien ligt dat dan mede aan mijn pc. Maar bij die eerste acht zat geen bioscoop. Maar des te meer respect voor Amadea, die er in geslaagd is om toch een paar bioscopen te vinden die hem aannemen – en die via een andere benadering bovendien uitgevonden heeft dat Pathé-bioscopen de bon juist niet aannemen.
+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Indirect zou het misschien kunnen. Je kunt hem besteden bij winkels waar je er een bioscoopbon voor zou kunnen kopen. (Ik weet niet of dat mag) Volgens mij zijn dit alle locaties waar hij te besteden is:
https://www.vvvcadeaubonnen.nl/cadeaubon-besteden/winkels/overzicht

Het beste antwoord

Dat hangt nogal af van de firma van wie die bioscoop is.

Bij Pathé kan het niet, lees maar op https://klantenservice.pathe.nl/hc/nl/articles/203087438-Wat-zijn-de-betalingsmogelijkheden-in-de-Path%C3%A9-bioscoop- : "Het is niet mogelijk om met de VVV-bon te betalen".

De VVV Cadeaubon is wél in te leveren aan de kassa's van Service Bioscoop Hollywoud (Almkerk), Service Bioscoop Smoky Theater (Musselkanaal) en Service Bioscoop ZIEN (Eindhoven).
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!