Ik wil online gekochte schoenen retourneren. Dat zou me 8 tot 13 euro kosten. Moet ik dat betalen?

Het bedrijf zegt dus dat retourneren me 8 tot 13 euro zal kosten. Ik heb nog nooit porto hoeven te betalen om te retourneren. Mogen ze mij de retourneringskosten laten betalen?

SentWierda
2 jaar geleden
Heb je de schoenen niet of wel gedragen? Dat maakt een groot verschil.
Amadea
2 jaar geleden
Het is geen betrouwbaar bedrijf. In recensies erover is te lezen dat zij hun spullen kopen bij Ali Expres in China. En dus feitelijk (vermoedelijk met verhoogde prijs) doorverkopen. De meeste mensen zijn zeer ontevreden over hun bestelling en de slechte klantenservice.
paulus811
2 jaar geleden
Toch verbaas ik me er altijd weer over dat men verwacht dat online aankopen altijd gratis (hoezo gratis, iemand moet voor de kosten opdraaien) kunnen worden teruggestuurd en bij retouren in een winkel men nooit de kosten voor de brandstof of OV terugvraagd.
Yaja
2 jaar geleden
Het lukt me niet om op de antwoordjes afzonderlijk te reageren. Amadea, bedankt voor je antwoord. Ik zal in het vervolg eerst eens zo'n bedrijf checken. Het is tot nu toe nog steeds goed gegaan. SentWierda: de schoenen waren niet gedragen. En er vroeg nog iemand hoe ik die schoenen kon kopen als ik de website niet zie. Ik denk dat ik op een reclamelink heb geklikt. En die link heb ik niet bewaard. Op hun website kom ik niet terecht. In de bevestigingsmail van de bestelling wordt wel seloby.nl nog eens genoemd. En verder heb ik alleen het emailadres: info@seloby.nl
ronron1212
2 jaar geleden
@Yaja de website is inderdaad uit de lucht ik weet niet wat je voor de schoen hebt betaald maar als dat zoals in de reviews zien rond de 15 euro zou ik het er bij laten de kans dat je nog iets terug ziet is erg klein.
Yaja
2 jaar geleden
Ik heb €40 betaald voor de schoenen. Seloby heeft aangeboden om 80% van bedrag terug te storten. Dan hoef ik de schoenen niet op te sturen. Hiervoor hebben ze aangeboden om 60% terug te storten. Ik ben op de deal van 80% ingegaan. Vanavond heb ik een email ontvangen waarin staat dat ze het bedrag op mijn rekening gezet hebben. Dat is binnen 2 tot 5 werkdagen zichtbaar. Ik zal jullie op de hoogte houden, als dat mag. Eigenlijk is het gespreksonderwerp nu veranderd.
Yaja
2 jaar geleden
Het geld van Seloby is nu op mijn rekening gestort!!!
paulus811
2 jaar geleden
@Yaja, eind goed al goed. Vind het te prijzen dat je de afloop hier vermeldt.

Antwoorden (1)

Als het bedrijf op de website vermeldt dat retourkosten voor rekening van de klant komen, dan zul je dat inderdaad moeten betalen. Gratis retourneren is een service van sommige bedrijven, maar geen standaard recht.
2 jaar geleden
Yaja
2 jaar geleden
Oke, bedankt. Er is echter geen website, er valt niks te traceren. Er staat geen afzender op het pakje. Als ik bedrijfsnaam op google intypt (Seloby), kom ik niet op een website terecht. Maar goed, ik weet het nu, gratis retourneren is dus geen standaardrecht.
bamibal
2 jaar geleden
Seloby is dan ook een zeer onbetrouwbaar bedrijf, als ik het zo lees.
ronron1212
2 jaar geleden
@Yaja hoe heb je dan online besteld als je geen website vind?