Wat moet je doen als de opticien de verkeerde bril besteld en het niet wilt annuleren?

Ik heb een nieuwe bril besteld bij de opticien. Alle afspraken die ik ervoor heb gehad, heb ik het erover gehad dat ik grotere glazen (55mm) wilde hebben dan die van nu (53mm). Nadat ik had terug gebeld om de montuur en glazen en grootte van de glazen etc. te checken (omdat ik het al onduidelijk vond) zeiden ze tegen mij 53mm. Maar dat is nooit ter sprake geweest dat ik die wilde en dat is mijn oude maat. Nu zeggen ze dat ze niks kunnen doen en de bril niet kunnen annuleren. Maar zij hebben het verkeerd besteld. Wat kan ik hier nu aan doen?
De bril is gister ook pas besteld zeiden ze dus ik neem aan dat het nog te veranderen is. Omdat het nog anderhalve week duurt voordat die klaar zou zijn.

Toegevoegd op 09 maart 2021 11:29: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is een vervelend probleem. En erg naar dat een winkelier geen moeite wil doen om ZIJN fout te corrigeren. De juiste volgorde is nu: Eerst mondeling klagen in de winkel (dat heb je al gedaan) Vervolgens schriftelijk klagen (eventueel een kopie naar het hoofdbureau) wijs ze er op dat je reeds de volgende dag aan de bel hebt getrokken, toen er nog ruimte voor correctie was. Helpt dat niet, dan rest je niets veel anders dan het inschakelen van instanties. Denk aan een consumentenbond of een rechtsbijstand. Probleem bij dat laatste is dat het jouw woord tegen het hunne is....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100