Mogen showroom artikelen retour?

Wij hebben een nieuwe keuken en daar tegels voor gekocht. Deze hebben we gevonden bij een tegelhandel waar ze in de showroom lagen.
Eenmaal de tegels geplaatst bleken dit veel te veel te zijn en wilden we een aantal onaangebroken pakken terug doen. Dit bleek niet te mogen omdat de tegels volgens de tegelboer speciaal voor ons besteld waren, daar keken wij erg van op.
Vooral omdat de tegelboer zelf de berekening had gedaan. Ook wisten wij niet dat ze speciaal besteld waren. En ze lagen ook nog eens in de showroom.
Kortom, mogen wij ons geld terugeisen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
ronron1212
3 jaar geleden
Van wie had de tegelboer de maten gekregen en wie had er opgemeten. Kloppen die maten wel?
ronron1212
3 jaar geleden
In een sanitair winkel vind je natuurlijk wat ze verkopen in de showroom anders kunnen ze niet laten zien wat ze hebben.
Pieterke
3 jaar geleden
Kennelijk heeft de tegelboer verkeerd opgemeten. Het lijkt mij dat hij dan de resterende tegels terug moet nemen en terug moet betalen.
Het is altijd beter zelf ook alles ter controle op te meten. Als er dan een groot verschil is tussen jullie metingen en die van detegelboer dan weet je dat er iets niet klopt. Goede leer voor de volgende keer.

Antwoorden (1)

Er is een duidelijk verschil in de tegels die NOG in de showroom staan en die als extra worden opgeruimd (meestal nog als aanbieding) en de tegels die als voorbeeld in de showroom staan om na bestelling te worden geleverd.
Als je een partij bestelt, heb je altijd een koopovereenkomst, want er wordt pas besteld als je een handtekening hebt gezet. Op de overeenkomst staan ook de leveringsvoorwaarden en eventuele retour-afspraken.
Als een restant of overschot retour mag, moet dat in de overeenkomst staan anders heb je niets om een beroep op te doen.
Je geld terug eisen mag je altijd, maar de tegelhandel heeft dan toch het laatste woord.