Ben ik verplicht om verkoop via Marktplaats terug draaien bij verkoop van defecte PS4?

Hallo iedereen,

Ik heb een paar dagen geleden een defecte ps4 verkocht, de disk drive(waar je de cd’s instopt) was kapot. Zo heb ik hem een jaar geleden gekocht, zo heb ik er op gespeeld en zo heb ik hem weer verkocht. Alles ging soepel bij de verkoop, koper aan de deur gehad, getest, etc. Nou kreeg ik gisteravond een boos berichtje dat er een of andere chip uit de ps4 zou zijn gehaald en of ik die nog heb. Nou heb ik zelf nooit er iets uitgehaald, wat dus ook mijn reactie was met een vraag om meer info. (Chip is bij de vorige eigenaar er uit gehaald) Ik verneem een paar uur niks en krijg dan een iets netter opgesteld berichtje dat hij de ps4 terug wil sturen en het geld teruggestort wil krijgen. Ook over de chip zegt hij wat, namelijk: “de chip is een chip op het moederbord van de disk-drive, deze is er uit gehaald waardoor de ps4 niet kan worden gerepareerd.”Nou heb ik in de eerste instantie mijn poot stijf gehouden en geweigerd, maar nu wordt hij agressief en dreigt met dit en dat.

Mijn vraag is: Sta ik in mijn recht? Ik heb aangegeven dat de drive kapot was en met of zonder chip, het komt er op neer dat de drive kapot is. Naar mijn mening heb ik hem dus goed ingelicht, maar hij denkt daar anders over...

Wat is jullie advies en wat zou ik moeten doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
Ivana
3 jaar geleden
Als jij naar waarheid de man hebt verteld wat er al dan niet mis was en hij daarna akkoord is gegaan met de koop, dan is de zaak afgehandeld. Opzettelijke misleiding is hier niet gaande orde, dus KLAAR. Zo is dat met Marktplaatshandel. Niet achteraf weer verhaal halen, tenzij je hem opzettelijk bedrogen zou hebben.
Ivana
3 jaar geleden
Herstel: Gaande orde = aan de orde.
Ritsuka
3 jaar geleden
Jij hebt netjes aangegeven wat er kapot was, dan is er niks aan de hand.

Antwoorden (1)

Als particulier verkoper hoef jij geen garantie te geven op tweedehands artikelen.
Op Marktplaats is de regel: gekocht is gekocht, je kunt er van uit gaan dat een artikel gebruikt is en mankementen kan vertonen.