de verkoper heeft ons valse inlichting gegeven, kan ik de koop ongedaan maken?

Gistermiddag 2 fietsen gekocht bij een fietsenhandel en tevens twee ingeruild na wat heen en weer gesteggel zegt de verkoper dat hij er 5 jaar garantie bijgeeft ,achteraf was dit een aanbieing van de fabrikant ,voel me me bij de neus genomen en wil ondanks ik getekend heb ,van de bestelling af.Kan dit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.8K
Computoon
3 jaar geleden
Wat is feitelijk het probleem? Je hebt toch 5 jaar garantie gekregen? De informatie heb je namens de fabrikant van de verkoper gekregen. Als er iets met de fietsen is, moet je naar het bedrijf waar he de fietsen hebt gekocht. Niet naar de fabrikant.
LeonardN
3 jaar geleden
Ik gok dat het probleem is dat de vrager dacht dat deze vijf jaar garantie NIET inbegrepen was, terwijl de fabrikant dit standaard aan alle kopers geeft (als een tijdelijke actie). Als de vrager/koper hiervan op de hoogte had geweest had deze wellicht niet de deal gemaakt. Zoiets:
Koper: Ik koop de fietsen voor 2000eu per stuk en wil 300 per oude fiets terug.
Verkoper: Ik weet het mooier, Ik verkoop ze voor 2000 p/stk, IK geef vijf jaar garantie op de fietsen en je krijgt 150 p/stk.
(Eigenlijk krijgt iedereen die vijf jaar, als de koper dit zou weten zou deze de deal NIET maken. Sterker nog de koper zou niets kopen bij deze verkoper omdat dit een oneerlijke tactiek is.)

Antwoorden (1)

Nee je kunt niet van de koop af. Je hebt alles gekregen wat je overeen bent gekomen, je komt niets tekort. Je hebt alleen het gevoel dat je bedrogen bent, maar dat is niet zo.