Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laptop voor 3e keer op reparatie, mag ik nu de verkoop ontbinden?

Mijn laptop is defect gegaan binnen de garantie termijn van 1 jaar.
Hij is tot 2 keer toe terug gestuurd naar de fabriek, en daar is tot 2 keer toe het moederbord vervangen.
Helaas gaf de laptop in beide gevallen bij terugkomst defecten.
Nu is mij verteld dat hij voor de 3e keer op reparatie wordt gestuurd en ik dus nu voor de 3e maand zonder laptop zit.
Ik dacht niet veel keuze te hebben dus ben hier naar enigsinds teleurgesteld te zijn mee akkoord gegaan.

Echter lees ik nu op mijn overheid dat je na ik citeer 'een paar keer' het product op reparatie gestuurd te hebben de verkoop kan ontbinden (dus het aankoop bedrag terug kan eisen) aangezien je er gewoonweg geen vertrouwen meer in hebt. Lees onderstaande:
Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst

U kunt de koopovereenkomst ontbinden:

als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.


De hamvraag: Kan ik dus met deze informatie alsnog rechtmatig morgen uitleggen ik het vertrouwen in het product bent verloren en alsnog mijn geld terug eisen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K
MasterSword
4 jaar geleden
Je hebt recht op 2 jaar garantie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zoals jij het beschrijft mag je de koop ongedaan maken en je geld terug eisen. Als je het niet mondeling gedaan krijgt, doe het dan schriftelijk (tweede link). Ligt de verkoper dwars, ga dan naar een rechtswinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding