Kan ik mijn geld terig krijgen bij Lidl als de gekochte batterijen snel leeg zijn?

Ik had een pakje AAA batterijen van Aerocell gekocht bij Lidl maar ze zijn echte heeeel snel leeg. Normaal doe ik minimaal een half jaar met batt in mijn hoofdlamp en nu na 1 maand al leeg. Zelfde voor de campinglamp, die ging na een week al knipperen.
Nadeel is dat ik dus al bijna het hele pakje in verschillende apparaten heb gedaan en geen bon meer heb.

Is er een kans geld terig te krijgen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.3K
crispy
4 jaar geleden
zonder bon krijg je niets terug. Maar ook met bon zou het twijfelachtig zijn, je kan nooit aantonen dat je minder hebt verbruikt dan te verwachten was.
Pieterke
4 jaar geleden
Als je de bon niet meer heb heb je weinig kans je geld nog terug te krijgen maar niet geschoten is altijd mis dus gewoon proberen.
paulus811
4 jaar geleden
Neem je verlies en koop volgende keer de batterijen die een half jaar meegaan. Overigens gaan vrijwel alle alkaline batterijen even lang mee. Goede batterijen voor weinig kun je bij IKEA kopen.
paulus811
4 jaar geleden
Overigens kun je ook MET bon nooit bewijzen dat deze bij een bepaald pakje batterijen hoort. De bon maakt weinig uit in dit geval, want Aerocell is een eigen LIDL merk dus kun je nergens anders gekocht hebben. Wil je de moeite doen, dan kun je ermee terug en hopen dat de winkel uitgaat van het 'de klant heeft altijd gelijk' principe.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oke bedankt allemaal! Ik neem mijn verlies ;-)

Antwoorden (3)

De kans is klein om dit geld terug te krijgen of eventueel nieuwe ,je hebt de bon helaas niet meer en je moet wel een bon hebben om aan te tonen dat je ze daar gekocht hebt.
Maar proberen kan altijd nee heb je en ja kun je krijgen.
4 jaar geleden
Nee, die kans is nihil. Het is alsof je met een chocoladereepwikkel naar de winkel gaat en zegt dat de chocola wel heel snel op was. Je kunt niet bewijzen dat het niet aan jou ligt.
Zelfs niet als je nog een bonnetje zou hebben.

Op zich komen de batterijen van Aerocell uitstekend uit tests. Je hebt dus pech gehad met dit pakje.
4 jaar geleden
Nee, er is geen kans dat je je geld terug krijgt, omdat er geen enkele reden is om te denken dat die batterijen het slechter doen dan je had mogen verwachten. Er is dus gene reden om te denken dat geen waar voor je geld hebt gekregen.
Je hebt blijkbaar ooit andere batterijen gehad die het beter deden, maar er is geen eis of verwachting dat alle batterijen het zo goed zullen doen.