kan je als je minder jarig bent een paketje verzenden bij het postkantoor?

ik heb iets besteld waarvan ik niet wil dat mijn ouders er achter komen, nu wil ik het graag terug sturen. dit is een paketje die verzonden moet worden via het postkantoor dus voor 7,50euro. kan ik als minderjarige zelf het paketje terugsturen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan je.

Minderjarigen mogen kleine bedragen betalen zonder dat hun ouders daar bij zijn. In het maatschappelijk verkeer is dat geaccepteerd. Als je als minderjarige heel grote bedragen gaat uitgeven (van bijvoorbeeld honderden euro's), dan bestaat de kans dat men vraagt of je ouders dat wel goed vinden.