Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie gaat over de garantie Samsung of het bedrijf waar ik mijn oortjes kocht?

Hoi allemaal, een aantal weken (minder dan een maand) geleden heb ik oortjes gekocht (Samsung headphones eo-eg920bw). Nou werkte één kant gister al niet wat absoluut niet aan mij ligt maar gewoon aan de oortjes zelf ligt. Ik heb het bedrijf gebeld waar ik de oortjes gekocht heb maar zij vertellen mij dat ik voor de garantie bij Samsung moet zijn. Dus ik Samsung gebeld de medewerkster zij zoals voorspelbaar dat ik voor de garantie bij het bedrijf moet zijn. Het loopt dus uit op een welles nietes spelletje zoals wel vaker. Ik vind dit echt niet kunnen en vind dat Samsung en het bedrijf gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen, en ze kunnen gewoon hun gang gaan aangezien hier amper controle op is. Maar nu mijn vraag uiteraard, bij wie moet ik wettelijk gezien aankloppen? En wat moet ik doen als de des betreffende partij blijft weigeren?

Ps. laat ik duidelijk zijn als ik heb geld genoeg om nieuwe oortjes te kopen, maar ze zouden niet zo makkelijk weg moeten kunnen komen met dit soort spelletjes.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hebt een koopovereenkomst gesloten met de leverancier, niet met de producent. De winkel waar je de oortjes gekocht hebt is er dus verantwoordelijk voor dat het probleem wordt opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding