Als er bij een veiling op vakantie veilingen staat dat als je niet binnen 5 dagen betaald de veiling geannuleerd word, is dat echt zo?

als er bij een veiling op vakantieveilingen staat dat als het niet binnen 5 dagen betaald is, de veiling word geannuleerd, heeft het niet betalen daarvan dan consequenties?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
18K
ronron1212
6 jaar geleden
Bij vakantie veilingen ben je verplicht als je een veiling het gewonnen te betalen binnen 5 dagen.

Antwoorden (2)

Het heeft inderdaad gevolgen aangezien de biedingen bindend zijn. Na het proberen via automatische incasso (wordt in 1 keer afgeschreven) en dit niet lukt wordt er een incassobureau ingeschakeld.

Het zou ook raar zijn als je wint maar vervolgens eraf komt door gewoonweg niet te betalen.

Voorzichtig zijn dus.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Bij vakantie veilingen ben je verplicht als je een veiling het gewonnen te betalen binnen 5 dagen.
ronron1212
6 jaar geleden
Geen automatische incasso.
Castle
6 jaar geleden
Kijk in de link die gegeven is:
"Als wij na 5 dagen nog geen betaling hebben ontvangen, dan proberen wij het bedrag via een automatische incasso van je rekening af te schrijven."
ronron1212
6 jaar geleden
Ja dat is na dat je niet binnen 5 dagen zelf hebt betaald.
Dit ligt eraa welk goed je hebt gewonnen. Bij producten (tastbare goederen) heeft dit vaak (niet altijd) geen gevolgen. Dit staat dan in de voorwaarden van het product vermeld. Echter hebben zaken zoals uitjes en overnachtingen een betalingsplicht. Betaal je niet, kan er uiteindelijk zelfs een deurwaarder worden ingeschakeld (wat waarschijnlijk niet gebeurt maar het kan wel)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Bij vakantie veilingen ben je verplicht als je een veiling het gewonnen te betalen binnen 5 dagen.Bij vakantie veilingen ben je verplicht als je een veiling het gewonnen te betalen binnen 5 dagen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik toch even wat meer onderzoek doen voordat je iets zegt. LEES de onderstaande linkjes en kom dan praten https://www.vakantieveilingen.nl/service/item.html?nodeID=10147#item10147 https://www.vakantieveilingen.nl/service/item.html?nodeID=10148#item10148 dankjewel