Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik garantie op gewonnne product?

Ik heb via VakantieVeilingen een tv gekocht/gewonnen. Nu vroeg ik mij af of ik hier ook gewoon een garantiebewijs of "aankoop" bon voor hoort te krijgen?
VakantieVeilingen zegt moet je bij de aanbieder zijn. Maar heb mijn geld natuurlijk overgemaakt naar VakantieVeilingen... Weet iemand hoe dit zit en wat de rechten zijn

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1 jaar standaardfabrieksgarantie. Dus de pakbon bewaren en als er iets kapot gaat de importeur bellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vakantieveilingen is correct je moet bij de aanbieder zijn waar je de normale garantie krijgt.
Vakantievelingen is niet de verkoper maar alleen een manier om iets te verkopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vakantieveilingen biedt als het ware een platform. Je hebt de tv gekocht bij de winkel zelf en daar kun je ook je recht halen. Er zit geen standaard garantie op een product en een zuivere wettelijke garantie bestaat ook niet. Wel zegt de wet dat je als consument recht hebt op een conform product. Mocht je tv dus snel kapot gaan bijv., kun je wel aankloppen bij de winkel en aangeven dat je product dus non-conform is. Normaal moet jij dan de non-conformiteit bewijzen, maar de wet kent een 'omgekeerde bewijslast' in de eerste 6 maanden na aankoop. Dat wil zeggen dat als je tv binnen die periode kapot gaat, de wet er van uitgaat dat je tv non-conform is, behoudens tegenbewijs van de winkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding