Is retourneren mogelijk als het kaartje er af is geweest?

Ik had bij Zalando een grijze jas besteld, tenminste zo zag het er op de foto's uit. Hij bleek echter zwart te zijn. Vervolgens heb ik dezelfde jas in het blauw besteld en kwam die net op tijd binnen, want ik had hem de volgende dag eigenlijk nodig.

Dus 's morgens pak ik snel mijn jas uit de tas en knip het touwtje waar het kaartje aan zit door. Echter had ik in mijn haast die van de zwarte jas doorgeknipt in plaats van de blauwe.

Die zwarte jas wil ik echter retourneren. De retourtermijn is 100 dagen, daar ligt het niet aan. Maar gaan ze moeilijk doen als ik het enige touwtje wat eraan zat weer vastmaak?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
24K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het goed is zou het geen probleem moeten zijn. Bewijs van aankoop is in principe genoeg, dat touwtje maakt niet veel uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Alle goederen kunnen gedurende 100 dagen aan ons worden geretourneerd indien deze ongedragen en in originele staat zijn en voorzien van de originele labels en etiketten."
en "Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert."
https://www.zalando.nl/faq/?state=help-retourneren-voorwaarden

Het beste antwoord

Daar kan je hier geen antwoord op krijgen want ruilen of retourneren is een service van het bedrijf. In tegenstelling tot wat vele consumenten denken dat het een recht is, of dat de winkel verplicht is, om spullen terug te nemen of te ruilen mits in dezelfde staat als aangeschaft. Dat is dus niet waar. Het is een service van de winkel of ze het doen of niet en daar kunnen ze voorwaarden aanstellen. Primair zijn ze dus niets verplicht. Dus informeer even naar hun service, leg het verhaal uit en dan heb je je antwoord.

Toegevoegd na 2 uur:
AANVULLING:

Ik heb erover heen gelezen dat dit een internetbestelling betreft. Bovenstaande is van toepassing in winkels.
Excuses voor de verwarring.

Maarten wees mij erop. Zie zijn reactie hieronder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat je zegt dat het een service is en geen verplichting, klopt volgens mij niet. Een winkel moet zich houden aan het Recht van retour. Hieronder is iets meer informatie:
`In de winkel kan een klant een product even vasthouden of een demonstratie krijgen, maar via internet gaat dat wat lastig. Daarom krijgen klanten bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U bent verplicht zo’n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft´
en
`Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.´
https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/recht-van-retour-vanaf-13-juni/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk Maarten, ik heb erover heen gelezen dat het een internetbestelling is. Ik pas mijn antwoord aan en verwijs naar de reactie van jou. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt. Ik heb de jas toch maar geretourneerd door het label met een ander touwtje vast te knopen. Ik kreeg na drie dagen een bevestigingsmail dat het volledige bedrag zou worden teruggestort en dat heb ik intussen netjes ontvangen.