Heb ik garantie op mijn Beats By Dre 2?

Ik heb mijn Beats even week geleden gekocht bij de bol.com, alleen er zit even kras op die zijkant (net onder het logo). Nu is mijn vraag of ik hier garantie op krijgt. PS ik sweet niet hoe ik aan die kras mom.

Toegevoegd na 58 seconden:
Weet* kom*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt wel garantie, maar dat geldt alleen op technische fouten.. je krijgt geen garantie omdat jij daar een kras op hebt gemaakt. Hiervoor zou je een verzekering af moeten sluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onzin. Als het product niet aan de verwachting voldoet die je er van hebt kun je aanspraak maken op zogenaamde "bescherming tegen non-conformiteit". Dit kan gedurende de economische levensduur vh product. De 1e 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper. Een kras op een product valt hier gewoon onder.

Antwoorden (1)

Binnen 6 maanden na aankoop moet de verkoper aantonen dat het gebrek (in jouw geval de kras) nog niet aanwezig was ten tijde van de verkoop. Kunnen zij dat niet dan moeten ze de schade herstellen. Kan dat niet of is dat erg duur dan dient de verkoper een zelfde of beter product te leveren in plaats van het product met het gebrek. Dit moet geheel kosteloos voor de koper gebeuren. Dus geen verzendkosten, niet voor het retourneren en niet voor het opsturen van het nieuw product.

Ik eerst contact opnemen met bol.com en het uitleggen. Als het goed is gaan ze accoord met terug zenden en leveren ze een nieuwe koptelefoon.

Ik zou de koptelefoon niet retourneren onder "De wet koop op afstand", omdat je dan risico loopt dat Bol.com zegt dat je zelf die kras hebt gemaakt en het retourbeleid is dat producten onbeschadigd geretourneerd worden.