hangt er vanaf.
Algemeen geldt dat er garantie op een product zit tot een bepaalde tijd na aankoop, onafhankelijk wie het apparaat heeft. Dus als er een jaar garantie op een apparaat zit en iemand verkoopt het apparaat na 6 maanden, heeft de kopende partij nog 6 maanden garantie. Natuurlijk moet er wel een aankoopbewijs zijn.

In dit geval zit er (volgens mij) 1 jaar garantie op het apparaat. Factuur voor internetaankopen zijn inderdaad vaak het garantiebewijs. Dit kan je navragen door de klantenservice van die webshop te contacten (via mail of telefoon). Dan weet je zeker dat dat het garantiebewijs is. Als de aankoop nieuwer is dan een jaar heb je dus nog gewoon garantie.
10 jaar geleden
Of het tweede hands is doet niet ter zake. Het is van belang dat er een aankoopbewijs is.

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat je koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag je verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kun je de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ter toevoeging op de antwoorden hierboven: Ja, je hebt volgens Europese richtlijnen 2 jaar garantie, en dat jij hem tweedehands hebt maakt niet uit. Sony houdt echter één jaar fabrieksgarantie aan en weigert daarna vaak kosteloos te repareren. Wat je kunt proberen als je PS4 binnen dat jaar en die 2 jaar kapot gaat, is hem gewoon opsturen naar Sony met een valse aankoopdatum, en met dikke stift “2 jaar garantie Europese wetgeving” of iets in die trant op de doos kalken. Dat trucje gebruikte ik in de retail vaker met wisselend succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ligt eraan meestal heb je zo'n product een aantal jaar/maanden garantie als die nog loopt is het geen probleem