Heb ik nog garantie op een tweedehands telefoon?

Ik heb een HTC ONE gekocht van mijn oom voor een paar honderd euro. Deze heeft enkele gebreken: Paarse tint in camera en de headphone jack is gescheurd.

Mijn vraag is, of ik terug kan gaan naar de winkel en een vervangend exemplaar mag vragen of reparatie mag vragen.
Ik weet niet precies hoe de wetgeving dit soort zaken behandelt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vergeten te vermelden: Ik heb de originele factuur + garantiebewijzen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ja, je hebt garantie op een tweedehands telefoon, garantie geldt voor het product en is niet persoonsgebonden. Ook moet er een redelijk garantietermijn op de telefoon zitten, een telefoon van een paar honderd euro moet een paar jaar gebruikt kunnen worden, de verkoper moet hem dus laten repareren of je een nieuwe geven. Hij/of zij mag je wel een bijdrage aan de reparatiekosten rekenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft niet te zeggen, dat het om een tweedehands telefoon gaat, het gaat om de telefoon, niet om de eigenaar.
Succes.

Andere antwoorden (1)

als er garantie op zit en je hebt het originele bewijs kun je het proberen zo niet dan kun je naar een bepaalde winkel die toestellen repareert maar als het probleem door een persoon zelf is veroorzaakt en je hebt garantie dan moet je alsnog zelf het toestel repareren want de winkel is daar niet verantwoordelijk voor