Heb ik hier voor garantie op me koptelefoon ?

Ik heb in September een Beats koptelefoon gekocht
maar na een paar maanden zijn mij 2 draden kapot gegaan en is er ook wat stuk aan de koptelefoon.

Nu heb ik mijn koptelefoon bij de Famé gekocht in Amsterdam maar ik ben mijn bonnetje kwijt geraakt,

Kan ik mijn koptelefoon nog steeds ruilen omdat er dingen kapot zijn gegaan en ik geen bonnetje meer heb ?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Als jij hebt betaald door te pinnen, kun je een printscreen maken van die transactie via de computer en uitprinten. Neem dat printscreen mee naar de winkel als betaalbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dan heb je geen garantie meer,
heb je zelf aan je draden zitten knagen of heeft een ander dat bijvoorbeeld gedaan en je had het bonnetje nog dan heb je geen garantie omdat je hem zelf kapot hebt gemaakt
is het stuk gegaan door echt versletenheid dan had het nog wel gekund
maar omdat je het bonnetje kwijt bent heb je geen garantie meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen aankoopbon meer hebt is het in veel gevallen wel erg lastig om nog aanspraak te maken op je garantie. Die overigens 1 jaar is, fabrieksgarantie heet dat. Een pinbon zal ook niet genoeg zijn. Wat eerder al is aangegeven is dat je het kan proberen via je afschrift, maar dan is het nog steeds niet duidelijk welk product je daar van gekocht hebt. Voor het vervolg dus altijd je aankoopbonnen goed bewaren, doe ze in een map of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een afschrijving is voldoende. Je moet bewijs hebben dat je het product daar hebt gekocht. Een bon is volledig overbodig als je een ander aankoopbewijs kan tonen, zoals een afschrift. Gewoon naar de winkel gaan, koptelefoons zijn gemaakt voor vervoer en daar moeten ze tegen kunnen. Je mag er van uit gaan dat het een degelijk product is. Je staat volledig in je recht :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit serieus al 10.000x aan allemaal soorten mensen uitgelegt. Zowel vrienden en familie als aan klanten in de tijd dat ik nog in een elektronicawinkel werkte.

Garantie is GEEN verzekering!

Oftewel kabelbreuken vallen NOOIT onder de garantie aangezien dit een ALTIJD een gebruikersfout is.
Als dit defect door de productie is ontstaan (en dus onder de fabrieksgarantie valt) dan merk je dit direct.
Betreft je andere klacht, die kan ik niet beoordelen. Je zegt dat er "wat" kapot is aan je koptelefoon, als dit een defect is wat is ontstaan door een fout in de productie dan heb je kans dat ze het gewoon repareren.

Het is van belang wat een medewerker bereid is voor je te doen, als het een medewerker is die goede service wilt verlenen dan kan hij je best helpen als je een kopie van je bankafschrift meeneemt.
Maar let wel op!: Blijf aardig, anders stuur hij je waarschijnlijk met koptelefoon en al de deur uit. Jij hebt namelijk als plicht aan te tonen dat je het product bij de FAME hebt gekocht als je je garantie wilt claimen.

Hier vergelijkbare situaties:
http://www.goeievraag.nl/vraag/garantie-dr-dre-koptelefoon.284336
http://www.goeievraag.nl/vraag/geeft-mediamarkt-garantie-producten.272244