Dit kan enkel en alleen als er iets mis is met het product, zoals een productiefout, of het feit dat het product te laat is verkocht ( Met te laat bedoel ik over datum, of vlak daarvoor ). Een geopend product kan niet geretourneerd worden, tenzij er een productiefout in zit die je van buiten niet of moeilijk ziet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, als je ondeugdelijke producten hebt gekocht mag dat, wel met de kassabon, bijvoorbeeld iets over datum, of een zak verpakte groenten of aardappelen die kwalitatief niet goed zijn, probeer dit wel de zelfde dag terug te brengen, want na een week klagen dat je bananen zwart zijn, werkt natuurlijk niet.
Te duur aangeschafte producten, bijv. bij een andere supermarkt in de actie, of impulsaankopen, hoeven ze niet terug te nemen, al kun je het wel proberen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag niet alles zomaar terugbrengen. Wel als er iets mis mee is.
Maar ik heb wel eens iets teruggebracht omdat er suiker in zat. Ik had het niet gelezen vanwege de piepkleine lettertjes bij de ingredienten.
Ze hadden er totaal geen probleem mee. Als de verpakking maar onbeschadigd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kan dit, als je van tevoren afspraken maakt met de winkelier. Bijvoorbeeld als je een feest geeft en je wilt zeker weten dat je genoeg in huis hebt. Maar dit zal alleen lukken als je bijvoorbeeld een vaste klant bent en/of in een dorp woont waar iedereen elkaar kent.
Maar achteraf kan dit niet. Stel je voor, dan kwamen mensen immers elke dag van alles terugbrengen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag als er een reden voor is. In België is het toch zo. Ik heb al vaak producten teruggebracht naar verschillende supermarkten, wel steeds met kassabon.

Op de uiterste houdbaarheidsdatum let ik altijd goed, maar ik had toch eens melk die slecht was na opening. Zonder probleem heb ik een andere fles melk gekregen.

Als een product niet kan omgeruild worden, krijg je bij sommige supermarkten je geld terug of een aankoopbon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Aldi heb ik hiermee uitstekende ervaringen. Ik had wat teveel gekocht (geen levensmiddelen) en ik kon direct mijn geld terugkrijgen toen ik het 4 dagen later terugbracht.
Hoewel ik de kassabon bij me had, werd daar niet eens naar gevraagd.